הגיגים

שיחת היום - הרב סתיו: הרב טאו עומד מאחורי מסע ההשמצות נגדי

- 22/03/2013 ב-06:24:54
כותרת הודעה: הרב סתיו: הרב טאו עומד מאחורי מסע ההשמצות נגדי
הרב סתיו: הרב טאו עומד מאחורי מסע ההשמצות נגדי
הרב דוד סתיו טוען כי בתקופה האחרונה הוא חש מאוים על ידי גורמים חרד"ליים עד שנשקל להציב עליו אבטחה. "מקור כל ההתקפות הוא הרב צבי טאו. השליחים הם מטעמו ועושי דברו."
צבי שיימן, סרוגיםהדפסה
21.03.13 14:39
רבה של שהם, הרב דוד סתיו המתמודד על תפקיד הרב הראשי לישראל מאשים את הרב צבי טאו באיומים פיזיים ומילוליים.


מאוים. הרב דוד סתיו (יוסי זליגר)בראיון שנתן לאחרונה לעורך העיתון, אילן דואק במקומון "שהם פלוס" בעיר שוהם, מספר הרב סתיו על התגובות להכרזתו על התמודדותו לתפקיד הרב הראשי לישראל, לפיהם הוא מותקף פיזית ומילולית כשהוא נרדף דווקא על ידי הציבור החרד"לי.

"הגעתי לחתונה וניסו ליצור כלפי סיטואציה מבישה ומבזה. למרות זאת נשארתי עד הסוף ורקדתי". לדבריו לאחרונה אחד התורמים הציע להציב עליו אבטחה, אך הוא סרב לכך.

את המקור להתקפות הוא מפנה במפורש כלפי נשיא ישיבת 'הר המור' הרב צבי ישראל טאו. "חשבתי שהדבר עלול להגיע מכיוון החרדים ולא מהחרד"לים, בוודאי לא בשלב מוקדם כל כך. הרב צבי טאו הוא מקור כל ההתקפות. השליחים הם מטעמו ועושי דברו. זו ישיבה שמייצרת את מרבית ראשי הישיבות הקדם צבאיות והרבה קצינים בצבא סרים למרותו".







http://www.srugim.co.il/43874-%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%a1%d7%aa%d7%99%d7%95-%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%98%d7%90%d7%95-%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%93-%d7%9e%d7%90%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%9e%d7%a1%d7%a2-%d7%94%d7%94%d7%a9%d7%9e%d7%a6%d7%95?di=1
- 22/03/2013 ב-06:49:25
כותרת הודעה: זרמים בצינות הדתית
נדמה שהזרמים שנוצרו ביהדות ציונית מתחדדים
אני מבין מבין שיש מספר זרמים
כגון
ישיבות הקו - הרב טאו ונוספים
ישיבות גוש - הרב עמיטל ונוספים
ישיבות הזרם - מרכז הרב - הרב שפירא ונוספים
ואולי נוספים

יש גם את רבני צוהר ויש מגמות יותר חרדליות

מעניין שככל שמקצינים מקבלים יותר חשיפה תקשורתית

נדמה שרב הציבור נמצא בחלקים שהרב סתו מייצג אבל החשיפה היא לאחרים

מעניין מי יכול לתקן את שכתבתי ולהרחיב ולהוסיף מידע למתבונן ואינו רואה תמונה שלמה

גם שכנינו מהפורומים העוסקים בשפה פרושים וכו' היודעים דבר ויותר מוזמנים
מעניין
- 22/03/2013 ב-09:17:39
כותרת הודעה:
יש חלוקה בציבור הסרוג, אבל אף פעם לא התאמצתי ללמוד אותה יותר מדי. בעבר גם ייחסתי את ההבדלים בעיקר לעניין שיטות הלימוד וכו', פחות להקשר הפוליטי... אבל כנראה שאז הייתי צעיר ותמים...

יש את אלו שרוצים להיות כמו חרדים אבל עם כיפה סרוגה. הם בעצם כמעט אותו דבר כמוהם גם בפועל, ואני מתכוון לגישה, השקפה, החמרות וכו'. ההבדל הוא בלבוש, ובדמות הרב שלפיה הם הולכים (אה... ושהחרדים הלאומיים תומכים במדינה וכיוצא בזה).

מעבר לכך, יש מגמות שונות בציבור הסרוג, אבל הנקודה המרכזית היא שרבני צוהר מנסים לדבר לכולם. כולל כולם. כולל הציבור החרדי והחרדי לאומי.

התקשורת מוזמנת לסקר מקרוב את פעילות רבני צהר בפרט, וארגון צהר בכלל.

אני יודע לספר שבשלוש השנים האחרונות אני מתפלל בערב יום כיפור כחזן לתפילות "כל נדרי" ו"ערבית" במניין מיוחד שמאורגן על ידי "צהר". לא רק שכמות המתפללים גדלה משנה לשנה, ביום כיפור האחרון הם גם בקשו לקיים מניינים כאלו בחגים נוספים...

וזו רק דוגמה קטנה אחת...
- 22/03/2013 ב-09:18:48
כותרת הודעה:
לדעתי הסיפור הזה הוא דוגמא נוספת לכך שרוב הדברים המתפרסמים בתקשורת אינם נכונים, או לפחות רוב הפרטים לגמרי אינם מדוייקים ומשנים את כל התמונה.
אני אפילו לא מאמין שהרב סתיו טען כך.
החבר'ה מהר המור - הדבר האחרון שאפשר לייחס להם זה אלימות.
ואגב, אמנם הרב טאו נחשב ל'נשיא ישיבת הר המור', אבל קיימים מידי פעם חילוקי דעות (לגיטימים ומינורים) בינו לבינם. ויש עוד יותר חילוקי דעות (לגיטימים ומינורים) בינו לבין ראשי המכינות הצבאיות.
אני לא שמעתי על הביטוי ישיבות הזרם, למרות שלמדתי במרכז הרב, ואני גם גר באותה כניסה עם הרב שפירא. גם לא מצאתי ביטוי זה בגוגל (=ראשי תיבות: גאון גאוני הלמדנים...).
- 22/03/2013 ב-09:35:30
כותרת הודעה:
כוכב-דוד כתב/ה:
לדעתי הסיפור הזה הוא דוגמא נוספת לכך שרוב הדברים המתפרסמים בתקשורת אינם נכונים, או לפחות רוב הפרטים לגמרי אינם מדוייקים ומשנים את כל התמונה.
אני אפילו לא מאמין שהרב סתיו טען כך.
החבר'ה מהר המור - הדבר האחרון שאפשר לייחס להם זה אלימות.
ואגב, אמנם הרב טאו נחשב ל'נשיא ישיבת הר המור', אבל קיימים מידי פעם חילוקי דעות (לגיטימים ומינורים) בינו לבינם. ויש עוד יותר חילוקי דעות (לגיטימים ומינורים) בינו לבין ראשי המכינות הצבאיות.
אני לא שמעתי על הביטוי ישיבות הזרם, למרות שלמדתי במרכז הרב, ואני גם גר באותה כניסה עם הרב שפירא. גם לא מצאתי ביטוי זה בגוגל (=ראשי תיבות: גאון גאוני הלמדנים...).

הבאתי רק דברים שהניחו על ידי
אבדוק שוב ואם נפלה טעות על ידי אתקן כמובן
- 22/03/2013 ב-09:43:20
כותרת הודעה:
frt222 כתב/ה:
יש חלוקה בציבור הסרוג, אבל אף פעם לא התאמצתי ללמוד אותה יותר מדי. בעבר גם ייחסתי את ההבדלים בעיקר לעניין שיטות הלימוד וכו', פחות להקשר הפוליטי... אבל כנראה שאז הייתי צעיר ותמים...

יש את אלו שרוצים להיות כמו חרדים אבל עם כיפה סרוגה. הם בעצם כמעט אותו דבר כמוהם גם בפועל, ואני מתכוון לגישה, השקפה, החמרות וכו'. ההבדל הוא בלבוש, ובדמות הרב שלפיה הם הולכים (אה... ושהחרדים הלאומיים תומכים במדינה וכיוצא בזה).

מעבר לכך, יש מגמות שונות בציבור הסרוג, אבל הנקודה המרכזית היא שרבני צוהר מנסים לדבר לכולם. כולל כולם. כולל הציבור החרדי והחרדי לאומי.

התקשורת מוזמנת לסקר מקרוב את פעילות רבני צהר בפרט, וארגון צהר בכלל.

אני יודע לספר שבשלוש השנים האחרונות אני מתפלל בערב יום כיפור כחזן לתפילות "כל נדרי" ו"ערבית" במניין מיוחד שמאורגן על ידי "צהר". לא רק שכמות המתפללים גדלה משנה לשנה, ביום כיפור האחרון הם גם בקשו לקיים מניינים כאלו בחגים נוספים...

וזו רק דוגמה קטנה אחת...


"מעבר לכך, יש מגמות שונות בציבור הסרוג, אבל הנקודה המרכזית היא שרבני צוהר מנסים לדבר לכולם. כולל כולם. כולל הציבור החרדי והחרדי לאומי."

וגם לחילונים הם מגיעים
ואולי אפשר להגיד שהם מנסים לקרב את כולם
ולחפש את המשותף והמחבר
יהיו אשר יהיו
ולא ליחד את עצמם ולהראות את השונה והמפריד
- 22/03/2013 ב-11:12:49
כותרת הודעה:
495 כתב/ה:
frt222 כתב/ה:
יש חלוקה בציבור הסרוג, אבל אף פעם לא התאמצתי ללמוד אותה יותר מדי. בעבר גם ייחסתי את ההבדלים בעיקר לעניין שיטות הלימוד וכו', פחות להקשר הפוליטי... אבל כנראה שאז הייתי צעיר ותמים...

יש את אלו שרוצים להיות כמו חרדים אבל עם כיפה סרוגה. הם בעצם כמעט אותו דבר כמוהם גם בפועל, ואני מתכוון לגישה, השקפה, החמרות וכו'. ההבדל הוא בלבוש, ובדמות הרב שלפיה הם הולכים (אה... ושהחרדים הלאומיים תומכים במדינה וכיוצא בזה).

מעבר לכך, יש מגמות שונות בציבור הסרוג, אבל הנקודה המרכזית היא שרבני צוהר מנסים לדבר לכולם. כולל כולם. כולל הציבור החרדי והחרדי לאומי.

התקשורת מוזמנת לסקר מקרוב את פעילות רבני צהר בפרט, וארגון צהר בכלל.

אני יודע לספר שבשלוש השנים האחרונות אני מתפלל בערב יום כיפור כחזן לתפילות "כל נדרי" ו"ערבית" במניין מיוחד שמאורגן על ידי "צהר". לא רק שכמות המתפללים גדלה משנה לשנה, ביום כיפור האחרון הם גם בקשו לקיים מניינים כאלו בחגים נוספים...

וזו רק דוגמה קטנה אחת...


"מעבר לכך, יש מגמות שונות בציבור הסרוג, אבל הנקודה המרכזית היא שרבני צוהר מנסים לדבר לכולם. כולל כולם. כולל הציבור החרדי והחרדי לאומי."

וגם לחילונים הם מגיעים
ואולי אפשר להגיד שהם מנסים לקרב את כולם
ולחפש את המשותף והמחבר
יהיו אשר יהיו
ולא ליחד את עצמם ולהראות את השונה והמפריד


נכון. לכך בדיוק כיוונתי דבריי... 58.gif
- 22/03/2013 ב-12:52:08
כותרת הודעה:
אני גם לא שמעתי על "ישיבות הקו".
בכל אופן, אחי תלמיד בישיבת הר המור (אני מניח שזו כבר שנתו העשירית בערך), ואני חושב שנפלה בחלקו זכות גדולה. לי יש את סדרת "אמונת עתנו" של הרב טאו בבית, ומספר פעמים כבר ניסיתי להתחיל ללמוד בהם, אבל אני מודה - אין בי כנראה לא בינה ולא תבונה לעסוק בהם, כי תמיד אחרי פסקה אחת אני מוצא את עצמי חוזר עליה. שוב. ושוב. ושוב. עד שאני מחזיר את הספר למקום בלי שהבנתי כלום.

אני מוכן להודות על עוד דבר - יש לי תמונה גדולה של הראי"ה קוק בבית. זו התמונה היחידה של רב שיש אצלנו בבית, תלויה על הקיר. המדפים מלאים בספרים של הרב. אבל לקרוא בהם ישירות בהבנה? לעולם לא הצלחתי. רק בספרי תלמידיו או אפילו תלמידי תלמידיו שהסבירו את דבריו.

ולגבי אלימות והר המור - כמו שאמרתי, יש לי שם אח (קטן ממני בעשר שנים). והוא כל כך עדין. ולטעמי, כמי שמכיר אותו כל חייו, זו ישיבת הר המור שעשתה אותו לעדין כזה. אלימות מצידו? אין סיכוי. הכל נעשה בחיוך ובצנעה. כך שאני לא מאמין שהרב טאו אמר את מה שאמר, ובטח לא עשה את מה שמיוחס לו. אבל שוב, זו רק דעה. אין לי הוכחות.
- 22/03/2013 ב-14:56:36
כותרת הודעה:
בינתים מצאתי בויקיפדיה

ישיבות הגוש
ישיבות ההר
ישיבות הגוש

נאמר שיש עוד..
------


ישיבת הר עציון, המכונה "ישיבת הגוש", היא ישיבת הסדר הממוקמת בישוב אלון שבות אשר בגוש עציון שדרומית לירושלים. בישיבה לומדים כ-480 תלמידים (מתוכם כ-80 אברכים) רובם (כ-80%) ישראלים במסלול ההסדר או אחריו והשאר תלמידים מחו"ל, בעיקר מארצות הברית. הישיבה מתאפיינת בלימוד גמרא, בעיסוק נרחב בלימוד תנ"ך, ומבחינה מחשבתית - בקו ליברלי יחסית, לא מעט על פי דרכם של ראשי הישיבה הראשונים, הרב יהודה עמיטל והרב ד"ר אהרן ליכטנשטיין.


--------

ישיבת שבי חברון, מישיבות הקו
פתח ישיבת עטרת כהנים, מישיבות הקו
הביטוי ישיבות הקו הוא כינוי לקבוצת ישיבות גבוהות וישיבות הסדר אשר הולכות בדרכם של הרב צבי ישראל טאו, נשיא ישיבת הר המור, והרב שלמה אבינר ראש ישיבת עטרת ירושלים ותלמיד-חבר של הרב צבי טאו. מוסדות אלה שותפים לאותו קו אידאולוגי ומכאן המקור לכינוי זה. הכינוי השתרש בקרב הציבור הדתי-לאומי בעיקר משנת ה'תש"ס ואילך. מוסדות אלה רואים ברב צבי טאו וברב שלמה אבינר ממשכיו הבלעדיים של רבם, הרב צבי יהודה הכהן קוק,ורואים בהם את 'גדולי הדור' המוסמכים לפסוק בענייני הדור והשעה.

----------------

ישיבת הר ברכה היא ישיבה הנמצאת בהר ברכה בשומרון. הישיבה הוקמה בשנת ה'תשנ"א, 1991 על ידי הרב אליעזר מלמד, המשמש כראש הישיבה. עד לשנת 2010 הייתה הישיבה ישיבת הסדר. בעקבות סכסוך עם צה"ל על רגע גילויי סרבנות של חיילים מתלמידי הישיבה ועוד, הפכה אז הישיבה לישיבה גבוהה ללא מסלול הסדר.
- 23/03/2013 ב-21:55:50
כותרת הודעה:
כמו שהביא עכשיו 495, הביטוי 'ישיבות הקו' קיים.
יש ישיבת הגוש אבל כנראה שאין ישיבות הגוש.
ו'הזרם' מאן דכר שמיה?
- 24/03/2013 ב-07:45:09
כותרת הודעה:
כוכב-דוד כתב/ה:
כמו שהביא עכשיו 495, הביטוי 'ישיבות הקו' קיים.
יש ישיבת הגוש אבל כנראה שאין ישיבות הגוש.
ו'הזרם' מאן דכר שמיה?


בו נסכם שגם ביהדות הציונית יש מספר זרמים
וזה מתאפין בדרך הלימוד
וזיקה הפחותה או המוגברת לקו החרדי ואולי גם החסידי
ונדמה שדי הרבה זמן קולו של הצבור הנוהג בקו המתון יותר כמעט ולא נשמע
התקשורת אינה אוהבת את השכיח אלא את יוצא הדופן המוכר אותה טוב יותר
והקצוות לא מתקיימות אם לא יודעים על קיומם


וזה לא רק בציונות הדתים אלא בכל חברה וחברה
- 24/03/2013 ב-13:02:12
כותרת הודעה:
אני לא כל כך מסכים עם רוב הדברים שכתבת.
* מספר זרמים? אין בידולים היכולים להחשיב את הישיבות השונות האלו ל'זרמים' שונים. ההבדלים הם די מינוריים, בכל משפחה תמצא כאלו שהם קצת יותר לכאן וכאלו שמעט יותר לפה.
* מתאפין בדרך הלימוד? לאו דוקא. ההבדלים הם למשל בדעה מה הם הערכים שחשוב יותר היום להתאמץ עבורם.
* זיקה לחרדים? לאו דוקא. הדעות השונות אין מקורם בקשרים לחרדים.
* מתון? ההבדלים הם לא בענין של מתון או לא. בכל אותם 'זרמים' אין קיצוניות. חוץ מבענין אופי ההפגנות נגד פינויים.
- 24/03/2013 ב-13:05:06
כותרת הודעה:
כוכב-דוד כתב/ה:
אני לא כל כך מסכים עם רוב הדברים שכתבת.
* מספר זרמים? אין בידולים היכולים להחשיב את הישיבות השונות האלו ל'זרמים' שונים. ההבדלים הם די מינוריים, בכל משפחה תמצא כאלו שהם קצת יותר לכאן וכאלו שמעט יותר לפה.
* מתאפין בדרך הלימוד? לאו דוקא. ההבדלים הם למשל בדעה מה הם הערכים שחשוב יותר היום להתאמץ עבורם.
* זיקה לחרדים? לאו דוקא. הדעות השונות אין מקורם בקשרים לחרדים.
* מתון? ההבדלים הם לא בענין של מתון או לא. בכל אותם 'זרמים' אין קיצוניות. חוץ מבענין אופי ההפגנות נגד פינויים.

והנה שנינו מתבוננים באותו גוף
אתה מבפנים ואני מבחוץ
וכל אחד רואה דברים שונים
מנפלאות העולם
- 24/03/2013 ב-13:08:32
כותרת הודעה:
לא הייתי מגדיר 'מבפנים - ומבחוץ', אלא 'מקרוב - ודרך המשקפים המעותות של התקשורת'.
- 25/03/2013 ב-05:52:56
כותרת הודעה:
כוכב-דוד כתב/ה:
לא הייתי מגדיר 'מבפנים - ומבחוץ', אלא 'מקרוב - ודרך המשקפים המעותות של התקשורת'.


ובכל זאת יש בהם גוונים שונים
- 25/03/2013 ב-09:56:22
כותרת הודעה:
גוונים שונים - אין ספק.

"תנו רבנן: הרואה אוכלוסי ישראל אומר: ברוך חכם הרזים. שאין דעתם דומה זה לזה, ואין פרצופיהן דומים זה לזה". מסכת ברכות דף נח ע"א.
כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
Powered by phpBB 2.0 .0.6 © 2001 phpBB Group