הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
נמצאו 1389 תוצאות תואמות לחיפוש שלך
מפתח הפורומים
מחבר הודעה
  נושא: זוטות ויקהל פקודי
פסח

תגובות: 33
צפיות: 14229

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 19/03/2013 ב-02:00:23   נושא: זוטות ויקהל פקודי
צודק, שחל.
  נושא: זוטות ויקהל פקודי
פסח

תגובות: 33
צפיות: 14229

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 18/03/2013 ב-00:18:41   נושא: זוטות ויקהל פקודי
יפה, אליהוא!
אתה עושה לי יחסי ציבור יותר טוב ממה שאני בעצמי יודע.
  נושא: זוטות ויקהל פקודי
פסח

תגובות: 33
צפיות: 14229

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 09/03/2013 ב-21:11:43   נושא: זוטות ויקהל פקודי
חָמֵשׁ אַמּוֹת אָרְכּוֹ וְחָמֵשׁ-אַמּוֹת רָחְבּוֹ (לח, א).
מדוע 'חמש אמות' הראשון אינו מוקף, והשני מוקף?
  נושא: זוטות וארא
פסח

תגובות: 7
צפיות: 4721

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 12/01/2013 ב-22:56:13   נושא: זוטות וארא
המשפט 'אשר לא היה כמוהו במצרים' (שמות ט יח) מוטעם בקדמא במילת 'אשר', כרגיל.
אבל משפט כמעט זהה לו בצורתו: 'אשר לא היה כמוהו בכל ארץ מצרים' (שם פסוק כד) מוטעם בתלישא גדולה במילת 'אשר'. מה הסיבה להבדל? ...
  נושא: זוטות ויקהל פקודי
פסח

תגובות: 33
צפיות: 14229

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 02/12/2012 ב-20:57:49   נושא: זוטות ויקהל פקודי
מה אתה רואה כאן במיוחד? הלא ברור ששני השורשים מתחילים ביו"ד
  נושא: זוטות וירא, חיי שרה, תולדות
פסח

תגובות: 22
צפיות: 6696

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 17/11/2012 ב-21:07:53   נושא: זוטות וירא, חיי שרה, תולדות
הנה רעיון מעניין מאוד שקראתי עליו בסדרת 'עיונים בפרשות השבוע' השלישית של הרב אלחנן סמט (יצאה לאחרונה), מה דעתכם?

וַיַּעַן יִצְחָק אָבִיו וַיֹּאמֶר אֵלָיו הִנֵּה מִשְׁמַנֵּי הָאָרֶץ יִהְיֶה מוֹשָׁבֶ ...
  נושא: שתי שאלות נוסח בפיוט 'ונתנה תוקף'
פסח

תגובות: 11
צפיות: 3043

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 27/09/2012 ב-01:33:59   נושא: שתי שאלות נוסח בפיוט 'ונתנה תוקף'
חלק ד' - כנראה פשוט טעות.
שמץ - מעניין מאוד.
  נושא: שתי שאלות נוסח בפיוט 'ונתנה תוקף'
פסח

תגובות: 11
צפיות: 3043

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 26/09/2012 ב-21:21:31   נושא: שתי שאלות נוסח בפיוט 'ונתנה תוקף'
בשחרית ליום כיפור יש קרובה ארוכה של רבי קלונימוס (אביו של רבי משולם) המתחילה "ובכן מי לא ייראך מלך הגויים". בקטע השני שלה, המתחיל "לא אומר אמרת ונפל דבר", בטור השלישי, כתוב כך: "לֹא גְבוּל שַׂמְתָּ וּ ...
  נושא: שתי שאלות נוסח בפיוט 'ונתנה תוקף'
פסח

תגובות: 11
צפיות: 3043

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 20/09/2012 ב-12:30:19   נושא: שתי שאלות נוסח בפיוט 'ונתנה תוקף'
69.gif
  נושא: שתי שאלות נוסח בפיוט 'ונתנה תוקף'
פסח

תגובות: 11
צפיות: 3043

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 19/09/2012 ב-23:43:01   נושא: שתי שאלות נוסח בפיוט 'ונתנה תוקף'
תודה שחל
א. בסוף יוצר 'מלך אזור גבורה' ליום ראשון דר"ה מופיעה השורה "מֶלֶךְ תִּחֵת חֶלֶד מֵהַבִּיטוֹ / מַרְעִיד יְסוֹד בְּהַבִּיטוֹ / בַּכֹּל מְשׁוֹטֵט מַבָּטוֹ". הביטוי "תִּחֵת חלד" נראה מוזר, צריך ...
  נושא: שתי שאלות נוסח בפיוט 'ונתנה תוקף'
פסח

תגובות: 11
צפיות: 3043

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 18/09/2012 ב-22:11:40   נושא: שתי שאלות נוסח בפיוט 'ונתנה תוקף'
המיוחס לרב אמנון ממגנצא, אך שמעתי שכבר נמצא בגניזה הקהירית ומתוארך לזמן שלפני כן (אבל לא זה הנושא)
1. ומלאכים יחפזון וחיל ורעדה יאחזון.
לכאורה צ"ל 'יאחזום' במ"ם סופית, שהרי הכוונה שהחיל והרעדה יאחזו ...
  נושא: וּבָאתָ: טעם מפסיק אבל המלה מושפעת מהאות שאחריה
פסח

תגובות: 6
צפיות: 2375

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 06/09/2012 ב-19:20:28   נושא: וּבָאתָ: טעם מפסיק אבל המלה מושפעת מהאות שאחריה
שחל
לגבי 'ובאת ומשחת', אני לא בטוח שא' גנובה נחשבת גרונית, יכול להיות שבזמן שנקבעו כללי הטעמים היתה הו"ו נהגית כW גמורה ולא כא'. יש לך דוגמאות שהיא גורמת מלרעיות בתיבה שלפניה?
  נושא: וּבָאתָ: טעם מפסיק אבל המלה מושפעת מהאות שאחריה
פסח

תגובות: 6
צפיות: 2375

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 06/09/2012 ב-19:20:11   נושא: וּבָאתָ: טעם מפסיק אבל המלה מושפעת מהאות שאחריה
שחל
לגבי 'ובאת ומשחת', אני לא בטוח שא' גנובה נחשבת גרונית, יכול להיות שבזמן שנקבעו כללי הטעמים היתה הו"ו נהגית כW גמורה ולא כא'. יש לך דוגמאות שהיא גורמת מלרעיות בתיבה שלפניה?
  נושא: לו לאשה
פסח

תגובות: 14
צפיות: 3607

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 02/09/2012 ב-23:09:43   נושא: לו לאשה
זכורני שקוגוט מדבר על 'לו לאשה' באיזה מקום בספרו על הטעמים או במאמר אחר.
דווקא ההטעמה כאן של ברויאר וקורן יותר הגיונית [אגב, גם בתכנת הכתר כך], שהרי יותר מחובר 'ולקחה לו' מ'לו לאשה' לפי הענין.
ואגב, ...
  נושא: זוטות פ' שופטים
פסח

תגובות: 8
צפיות: 2947

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 02/09/2012 ב-23:02:12   נושא: זוטות פ' שופטים
תודה, עיינתי שם ונזכרתי דברים נוספים, וגם תיקנתי שתי טעויות.
  נושא: זוטות פ' שופטים
פסח

תגובות: 8
צפיות: 2947

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 02/09/2012 ב-21:24:03   נושא: זוטות פ' שופטים
וּ֠רְגָמֻהוּ כָּל-אַנְשֵׁ֨י עִיר֤וֹ בָֽאֲבָנִים֙ (כא כא)
[ולמי שאין דפדפנו קולט טעמים: וּרְגָמֻהוּ (תלישה גדולה) כָּל-אַנְשֵׁי (קדמא) עִירוֹ (מהפך) בָאֲבָנִים (פשטא)]
יש כאן ...
  נושא: כמצוה עלינו בתורתך
פסח

תגובות: 13
צפיות: 3115

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 02/08/2012 ב-21:19:35   נושא: כמצוה עלינו בתורתך
מסכים עם שחל, רעיון יפה שלא חשבתי עליו. משום מה לשון הזכר נתפס אצלי כברירת המחדל. לא חשבתי שדווקא שהכוונה 'כדבר המצווה', אלא שלשון סתמי הוא לשון זכר.
נשארה אם כן רק הבעיה של היידוע.
  נושא: כמצוה עלינו בתורתך
פסח

תגובות: 13
צפיות: 3115

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 30/07/2012 ב-14:10:31   נושא: כמצוה עלינו בתורתך
תיקנו מסברא, ותאמין לי הם צודקים.
  נושא: הבדל של הברה
פסח

תגובות: 0
צפיות: 1072

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 29/07/2012 ב-15:58:34   נושא: הבדל של הברה
בירמיהו יש שני משפטים זהים כמעט לגמרי.
האחד בפרק ו (טו) "לָכֵן יִפְּלוּ בַנֹּפְלִים (תביר) בְּעֵת-פְּקַדְתִּים יִכָּשְׁלוּ (טפחא) אָמַר ה'".
השני בפרק ח (יב) "לָכֵן יִפְּלוּ בַנֹּפְלִים (רביע) בְּעֵ ...
  נושא: שאלה שנשאלתי בערוץ יוטיוב שלי בנוגע לשני קמצים המופיעים ברצף
פסח

תגובות: 15
צפיות: 3499

הודעהפורום: טעמי המקרא ודקדוקי קריאה   נשלח: 29/07/2012 ב-15:51:03   נושא: שאלה שנשאלתי בערוץ יוטיוב שלי בנוגע לשני קמצים המופיעים ברצף
גם אני סבור שהקמץ הראשון הוא קטן, למעשה יש כאן שאלה של סברא כנגד מנהג. אז ודאי שההגיון עומד לצד הסברא, אבל מי יעקור מנהג?
 
עמוד 1 מתוך 70 עבור לעמוד 1, 2, 3 ... 68, 69, 70  הבא
כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
קפוץ אל:  
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.363 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::