הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
פרשת שופטים:

 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אליהוא
רב
רב




הצטרף בתאריך: Jan 13, 2004
הודעות: 687
0.13 הודעות ליום
מיקום: סעד
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 24/08/2006 ב-17:25:41    כותרת הודעה: פרשת שופטים: תגובה עם ציטוט

מר אליהו לוין מוציא מדי שבוע "היבטים לשוניים לפרשת השבוע" . הנה משהו על פ' שופטים:

יח ד תִּתֶּן-לּוֹ הל' דגושה בתכנת הכתר של בר-אילן, וכן בתנ"ך דותן על פי כ"י לנינגראד. בשאר המקורות כולל ברויאר [חורב ומוסד] הל' רפויה. צרוף זה של לו מוקף ל'תתן' מופיע עוד פעמיים במקרא (דברים טו יד; איוב לה ז) ושם הל' רפויה. אין בידי להסביר או להוסיף.

הערותי:
ראה דעת מקרא דברים, הערות על הנוסח של הרב ברויאר: ניכר כי מדובר באחת השגיאות הרבות של כ"י לנינגרד. כידוע דותן לא תקן את המקור, כי רצה להשאיר אותו דוקא. ראה בהקדמת דותן.
לא ברור לי למה בר-אילן הוסיפו דגש: אינני זוכר את שיטתם כאשר אין כתר אר"ץ. אולי הם פשוט מעתיקים את לנינגרד. בגירסת אינטרנט של מכון ממרא אין דגש. והרי הוא אמור לייצג את הכתר.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש בקר באתר הבית של המשתמש
חץ
צדיק יסוד עולם
צדיק יסוד עולם




הצטרף בתאריך: Oct 17, 2005
הודעות: 12295
2.54 הודעות ליום
מיקום: א
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 24/08/2006 ב-18:01:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הערות לענ"ד: גם בנוסח תנ"ך ליסבון מופיע ל' רפוי'ה .
ההגיון הדקדוקי הפשוט של הר'ברויאר מבוסס והגיוני .
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 24/08/2006 ב-22:15:32    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

קטע מההיבטים:כ א כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל אֹיְבֶיךָ רש"י: יהיו בעיניך כאויבים, אל תרחם עליהם כי לא ירחמו עליך. עיין בספר מלכים על אחאב מלך ישראל שריחם על אויבו בן-הדד ואמר עליו אחי הוא (א כ לב), ובהמשך: וַיֹּאמֶר אֵלָיו הֶעָרִים אֲשֶׁר לָקַח אָבִי מֵאֵת אָבִיךָ אָשִׁיב, וְחוּצוֹת תָּשִׂים לְךָ בְדַמֶּשֶׂק כַּאֲשֶׁר שָׂם אָבִי בְּשֹׁמְרוֹן וַאֲנִי בַּבְּרִית אֲשַׁלְּחֶךָּ וַיִּכְרָת לוֹ בְרִית וַיְשַׁלְּחֵהוּ: ואחר כך המשיך להילחם בו, עד שאחאב נהרג במלחמה. לכן פירש רש"י בשם חז"ל, על אויב לא מרחמים, ולא מעניקים לו קרקעות שנכבשו ממנו .
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 24/08/2006 ב-22:19:09    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לרוצים להימנות על ההיבטים: שלחו מייל לכתובת
[email protected]
שבת שלום וחודש טוב ומבורך


נערך בפעם אחרונה על-ידי אליהו בתאריך 25/01/2011 ב-10:26:34, נערך סך הכל פעם אחת
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
חץ
צדיק יסוד עולם
צדיק יסוד עולם




הצטרף בתאריך: Oct 17, 2005
הודעות: 12295
2.54 הודעות ליום
מיקום: א
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 25/08/2006 ב-00:53:38    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

דברים פרק כ'
א כִּי-תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל-אֹיְבֶךָ, וְרָאִיתָ סוּס וָרֶכֶב עַם רַב מִמְּךָ--לֹא תִירָא, מֵהֶם: כִּי-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ עִמָּךְ, הַמַּעַלְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם.

שואל האו"ח הקדוש מה פירוש עם רב ממך? לשם מה הי'ה צ"ל ממך? לכאורה מלה מיותרת. כיט אם הי'ה כותב עם רב, גם כך זה מובן .
ועונה האו"ח הקדוש כך:
כשאתה יוצא למלחמה ואתה ירא- זה ממך, כלומר בגלל המשגיםפ והחטאים שלך . הכל תלוי בך וממך.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 26/08/2006 ב-23:06:17    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אינני מבין את קושיית האוהחה"ק, הרי עם רב שאינו רב ממך אינו אמור להפחיד אותך? אבל רב 'יותר' ממך - הוא המפחיד. והמ"ם של ממך היא מ"ם היתרון. כמו 'מכל מלמדי השכלתי' שפירושו - יותר מכל מלמדי השכלתי [לפי חלק מן המפרשים].
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
חץ
צדיק יסוד עולם
צדיק יסוד עולם




הצטרף בתאריך: Oct 17, 2005
הודעות: 12295
2.54 הודעות ליום
מיקום: א
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 26/08/2006 ב-23:23:44    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

פסח כתב/ה:
אינני מבין את קושיית האוהחה"ק, הרי עם רב שאינו רב ממך אינו אמור להפחיד אותך? אבל רב 'יותר' ממך - הוא המפחיד. והמ"ם של ממך היא מ"ם היתרון. כמו 'מכל מלמדי השכלתי' שפירושו - יותר מכל מלמדי השכלתי [לפי חלק מן המפרשים].


איני בא לייצג את האו"ח הקדוש ,ודווקא נראה שכן זאת שאלה, כי אם לשון התורה היתה עם רב שגורם פחד- מובן מאליו שהם רבים ממך אחרת אינם מפחידים -וכבר א"צ לומר "ממך."
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 27/08/2006 ב-00:16:08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עדיין צריך עיון, כי לפי הגיון זה אפשר להמשיך ולשאול 'לשם מה צריך לכתוב סוס ורכב' הרי ברור שאם הכתוב מזהיר בהמשך לא לפחד מהם - מסתמא יש שם משהו שגורם פחד, וכן הלאה. השאלה היתה קשה רק אם מעצם המילים 'עם רב' אפשר כבר ללמוד שהם רבים יותר ממך, אך זה אינו. ולכן הגיוני מאוד שהתורה תכתוב 'ממך' וקשה לי לפיכך להבין מדוע ראה האוה"ח בזה מלה מיותרת.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 27/08/2006 ב-07:57:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עייתי באור החיים לא הבנתי ממנו כהבנת האדמו"ר שדיוקו של האוה"ח הוא מהמילה ממך.
רצוי לצטט את הלשון בדיוק.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 27/08/2006 ב-13:28:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אליהו צודק. האוה"ח אינו שואל כלל אלא מפרש את המלחמה כמלחמת היצר, ומסביר שה'עם רב' זה 'ממך'. כלומר כוחות הרע שאתה יצרת במעשיך.
רעיון זה מובא גם במקורות חסידים כרמז על ניצוצות הקדושה שנופלים מהאדם על ידי פגמיו והופכים למשחיתים. והדברים ידועים
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 16/08/2007 ב-10:05:09    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בעניין תתן לו.
הוספה מהשנה תשסז: בתקליטור החדש של כתר בר-אילן שברשותי הושמט הדגש מהלמ"ד.
שמתם לב שהתבגרנו בשנה icon_exclaim.gif 57.gif
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.089 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::