הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
נסוג אחור
עבור לעמוד 1, 2  הבא
 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 26/08/2006 ב-22:58:41    כותרת הודעה: נסוג אחור תגובה עם ציטוט


אחת התופעות הנפוצות בטעמי המקרא היא תופעת 'נסוג אחור'. דהיינו, אם יש זוג מילים המחוברות זו לזו [הראשונה שבהן היא בטעם משרת] והמילה השניה מוטעמת בהברתה הראשונה, אזי ההטעמה של המלה הראשונה 'נסוגה' והיא הופכת להיות מלעילית, אף שבעקרון היתה צריכה להיות מלרעית. זוגות לדוגמא: עושה פלא, מאה כסף, או דוגמא שקראנו השבת במנחה [פרשת כי תצא] 'ותפשו בו אביו ואמו' מילת 'ותפשו' מוטעמת מלעיל שלא כדרכה, מפאת 'בו' שאחריה.
מה שהייתי רוצה לדעת הוא כך: לכלל זה ישנם כל כך הרבה יוצאים מן הכלל. שכמעט ואי אפשר לקרוא לו כלל. היו אמנם שניסו ליצור כללים ליוצאים, אך לא תמיד עלה הדבר בידם. לדוגמא: 'נטע כרם' שקראנו השבת בפרשת שופטים [כ ו] היה צריך להיות נסוג אחור, אבל הוא לא. כאן יש לי השערה שאולי ל' הפועל של 'נטע' שהיא גרונית וצריכה הדגשה - גרמה לכך שהמילה תשאר מלרעית כדי שתודגש העי"ן שבסופה. אבל ישנם עוד עשרות או מאות חריגים.
מישהו יכול להוסיף הסבר ולתת כללים לחריגים?
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 26/08/2006 ב-23:01:13    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שכחתי לשאול, מישהו יכול להסביר לי איך מדגישים? ניסיתי ללחוץ על B שהיה שם. אך במקום להדגיש את המלה - נוצרו לי סוגריים ובתוכם האות B. וכן, היה מן הראוי שבפורום אשר כזה יוכלו לצרף טעמים לתוכן ההודעות, יש כבר היום גופנים המשתלבים בוורד ומסוגלים להכיל טעמים. אבל איני יודע אם הדבר אפשרי בהודעות.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.77 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 28/08/2006 ב-20:46:14    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

פסח.
הערב דיברתי עם ר' שלמה טל (לא העורך של רינת ישראל, מישו אחר),
שהוא תלמיד חכם, ובקי מעין כמוהו בלשון ודיקדוק במקרא ובכלל.
שאלתי אותו את שאלתך, והוא אמר שאכן אין כלל המאגד את היוצאים מן הכלל של נסוג אחור.

לגבי הכלל שהצעת (ל' הפועל גרונית), בהלל הגדול אנו אומרים:
"שבשפלינו זכר לנו, כי לעולם חסדו"
ר' גרונית בל' הפועל ובכל זאת מוטעם נסוג אחור.

לגבי מה ששאלת בנושא ההדגשות:
אתה משחיר את מה שאתה רוצה להדגיש, ואז לוחץ על B.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
אליהוא
רב
רב




הצטרף בתאריך: Jan 13, 2004
הודעות: 687
0.13 הודעות ליום
מיקום: סעד
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 28/08/2006 ב-21:25:40    כותרת הודעה: בספר "טוב טעם" של שמואל ריאחי עמוד 96 ואילך תמצא ת תגובה עם ציטוט

ראשונה.
שאלתי בפורום השפה העברית, ואי"ה נקבל עוד תשובות.
http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-859-14439,00.html
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש בקר באתר הבית של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 28/08/2006 ב-22:24:02    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לכבוד שוס-דוס.
כתבת:לגבי הכלל שהצעת (ל' הפועל גרונית), בהלל הגדול אנו אומרים:
"שבשפלינו זכר לנו, כי לעולם חסדו"
ר' גרונית בל' הפועל ובכל זאת מוטעם נסוג אחור.
אבל ממתי הר' נחשבת אות גרונית?
בספר יצירה היא נמנית עם אותיות השיניים. זסשר"ץ, וכך מנו אותה כל המדקדקים הקדמונים. הרי"ש הזאת היא הר' הרוסית המתגלגלת, כך אומרים אותה התימנים ולאידך כל יוצאי מזרח אירופה.
הר' החיכית [ולא הגרונית!] שרובנו משתמשים בה היום היא בעצם הגימל הרפה שנשכחה מרוב העדות זולת התימנים ועוד מתי מספר מעדות המזרח. אבל גם היא חיכית ולא גרונית. ויש חוקרים הרוצים לטעון שהיו פעם שני סוגי ר', האחת הלשונית [המתגלגלת] והשניה היא הר' החיכית הזאת, אבל סברותיהם הן כהררים התלוים בשערה.

לעצם הענין, אספתי עוד דוגמאות ונראה לי שאכן יש נטיה ברורה להמנע מנסוג אחור כשל' השורש היא גרונית. אם כי מצאתי מעט חריגים כצפוי בכל כלל דקדוקי, הנה מה שמצאתי:
יָדַֽע שׁוֹר קֹנֵהוּ (ישעיה א ג), וכן וְלֹא־יָדַֽע אִישׁ (דברים לד ו), וכן לֹא־יָדַֽע סֵפֶר (ישעיה כט יב), ובאיוב (יח כא) וְזֶה מְקוֹם לֹא־יָֽדַֽע־קֵל יש שני מתגים במילת ידע. [ואולי כיון שיש עי"ן בסוף וקשה לאומרה – הוי זה סיבה לבטל את הנסו"א או לפחות לשים מתג בהברה האחרונה כדי להטעימה קצת. דוגמת נָגַֽע זֶה (ישעיה ו ז), נָטַֽע אֹרֶן (שם מד יד), כָּרַֽע בֵּל (שם מו א), או פָּֽשַֽׁע בִּי (מ"ב ג ז) שיש מונח תחת הפ"א ומתג תחת השי"ן, וכן וָאֶשָּֽׁבַֽע לָךְ (יחזקאל טז ח), וכן יָֽלַֽע קֹדֶשׁ וכן הֲשָֽׁמַֽע עָם (דברים ד לג) שאף שעיקר הטעם הוא תחת השי"ן (מונח) יש מתג תחת המ"ם. וכן שָֽׁכַֽח אֵ-ל (תהלים י יא). שגם הוא אמנם נסו"א אבל יש לו מתג תחת הכ"ף.
לאידך מצאתי וְקָֽרַע לוֹ (ירמיהו כב יד), שהוא כן נסו"א. וכן בָּֽקַע יָם (תהלים עח יג), וכן (איוב כב יג) מַה־יָּֽדַע אֵ-ל, נסו"א גמור אף שהוא צמוד למילה זעירא.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
דתי_ברשת
מנהל האתר
מנהל האתר




הצטרף בתאריך: 16/11/2003
הודעות: 15405
0.86 הודעות ליום
מיקום: המבורג, גרמניה
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 29/08/2006 ב-07:21:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

פסח כתב/ה:
שכחתי לשאול, מישהו יכול להסביר לי איך מדגישים? ניסיתי ללחוץ על B שהיה שם. אך במקום להדגיש את המלה - נוצרו לי סוגריים ובתוכם האות B.

אם תעמוד על ה-B, תקבל טקסט עזרה קצר. בכל אופן יש 2 שיטות. האחת כמו שאמר שוס - לסמן טקסט שכבר כתבת ואז ללחוץ על ה-B. אפשרות שניה היא ללחוץ על ה-B, לכתוב את הטקסט שאתה רוצה להדגיש ובסיום אותו טקסט, ללחוץ פעם שניה על ה-B ולהמשיך לכתוב את שאר ההודעה.

שים לב, שרק לאחר שליחת ההודעה תראה את התוצאה. כדי לוודא שההודעה שלך נראית כפי שאתה רוצה שתיראה, לפני השליחה, תוכל ללחוץ על "תצוגה מקדימה" משמאל לכפתור ה"שליחה".

פסח כתב/ה:
וכן, היה מן הראוי שבפורום אשר כזה יוכלו לצרף טעמים לתוכן ההודעות, יש כבר היום גופנים המשתלבים בוורד ומסוגלים להכיל טעמים. אבל איני יודע אם הדבר אפשרי בהודעות.

היות ומדובר בפונטים ספציפיים, אני לא מניח שזה אפשרי. אנחנו לא משתמשים כאן בוורד (וגם אין אפשרות כזו). אני מתקין כרגע את פונט עזרא לראות איך זה בדיוק עובד. אם זה לא עובד כמו שיטת הניקוד, לא נוכל להשתמש בזה כאן. במקום זה, ניתן לתפוס את המסך בוורד ולהציג אותו פה כתמונה.

_________________
"יש בעולם שלושה סוגים של אנשים: כאלה שיודעים לספור וכאלה שלא"
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.77 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 29/08/2006 ב-08:04:21    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

פסח כתב/ה:
לכבוד שוס-דוס.
כתבת:...

החכמתי!
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 29/08/2006 ב-20:24:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בעענין נסוא [אינני יכול להוסיף גרשיים] רציתי להוסיף שיש כלל של המדקדק רזה [אינני יכול להוסיף גרשיים] שהטעמה לא תיסוג להברה סגורה בדגש או בשוא נח.
הכלל הזה נסתר מכמה מקומות.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
דתי_ברשת
מנהל האתר
מנהל האתר




הצטרף בתאריך: 16/11/2003
הודעות: 15405
0.86 הודעות ליום
מיקום: המבורג, גרמניה
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 29/08/2006 ב-20:40:46    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אליהו כתב/ה:
[אינני יכול להוסיף גרשיים]

אליהו, יא מצחיק אחד! מה זאת אומרת אתה לא יכול להוסיף גרשיים???
המניעה להשתמש בגרשיים (וסוגריים עגולות כגון אלה) הינה במסרים המיידיים בלבד! בפורום עצמו, אין שום בעיה!!!

הנה בשבילך שורה של גרשיים """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

_________________
"יש בעולם שלושה סוגים של אנשים: כאלה שיודעים לספור וכאלה שלא"
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
אליהוא
רב
רב




הצטרף בתאריך: Jan 13, 2004
הודעות: 687
0.13 הודעות ליום
מיקום: סעד
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 29/08/2006 ב-21:38:32    כותרת הודעה: והרי תשובת הפורום לשפה העברית תגובה עם ציטוט

על פי מילון אבן שושן, כאשר שתי מילים בתנ"ך "קשורות זו לזו בקשר ענייני", והראשונה מביניהן מסתיימת באחת מאותיות אהו"י (זה לא זהה לגמרי להברה פתוחה) מתייחסים אל שתי המילים כאל מילה אחת. יש לזה כל מיני השלכות - למשל, אם המילה ההשניה מתחילה באחת מאותיות בג"ד כפ"ת, היא לא תהיה דגושה בדגש קל. אני חושב שגם הזזת הטעם נובעת מהסיבה הזאת.

אבן שושן לא מגדיר בדיוק מה זה "קשר ענייני", אבל אני חושב שאפשר להגדיר את זה באמצעות טעמי המקרא של שתי המילים.

בדוגמאות הראשונות שהבאת (עֹשֵׂה פֶלֶא, מֵאָה כֶסֶף, וְתָפְשׂוּ בוֹ) המילה הראשונה מסתיימת באחת מאותיות אהו"י, ולכן שתי המילים נחשבות ליחידה אחת. זאת הסיבה שאין דגש קל בתחילת המילה השניה, וכנראה זה ההסבר גם לנסיגת הטעם.

לעומת זאת, בדוגמה השניה שלך (נָטַע כֶּרֶם) המילה הראשונה מסתיימת בעיצור, ולכן הכלל הזה לא חל עליה.


אלה היו דברי 'זלעפות' אחד ממנהלי הפורום
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש בקר באתר הבית של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 30/08/2006 ב-07:42:12    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מצוין שאפשר לצחוק. באחת ההדרכות כאן על שאלת הטעמים כתוב "לתפוס
ת'מסך בוורד ולהציגו כתמונה"
איך עושים ת'זה?
ואגב יש אפשרות לשלב כאן תמונות?
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.77 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 30/08/2006 ב-08:02:28    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אליהו כתב/ה:
מצוין שאפשר לצחוק. באחת ההדרכות כאן על שאלת הטעמים כתוב "לתפוס
ת'מסך בוורד ולהציגו כתמונה"
איך עושים ת'זה?
ואגב יש אפשרות לשלב כאן תמונות?


1. תפיסת מסך:
לוחצים על הכפתור print screen או PrtSc (כפי שהוא מופיע בחלק מהמקלדות).
אח"כ פותחים תוכנה שמתעסקת עם תמונות כגון 'צייר' (paint) קליק ימני - והדבק.
ניתן גם להדביר במסמך וורד, אבל קח בחשבון שהתמונה שמודבקת היא של כל המסך
שנראה על המחשב שלך בזמן הלכידה.
אם הדבקת בצייר, תוכל לגזור מהתמונה את האזור הרלוונטי ולשמור בשם.


נערך בפעם אחרונה על-ידי שוס-דוס בתאריך 30/08/2006 ב-16:23:44, נערך סך הכל פעם אחת
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.77 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 30/08/2006 ב-08:04:59    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מדריך להדבקת תמונות. מחבר: דוד כמובן.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 30/08/2006 ב-19:58:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אליהו כתב: בענין נסו"א רציתי להוסיף שיש כלל של המדקדק רז"ה הטעמה לא תיסוג להברה סגורה בדגש או בשוא נח.
הכלל הזה נסתר מכמה מקומות.
הייתי מעוניין לדעת מהיכן זה נסתר, לי לא זכור שיש סתירה לכלל הזה, והוא תקף במאות מקומות.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 30/08/2006 ב-20:49:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אליהוא כתב בשם זלעפות:
על פי מילון אבן שושן, כאשר שתי מילים בתנ"ך "קשורות זו לזו בקשר ענייני", והראשונה מביניהן מסתיימת באחת מאותיות אהו"י (זה לא זהה לגמרי להברה פתוחה) מתייחסים אל שתי המילים כאל מילה אחת. יש לזה כל מיני השלכות - למשל, אם המילה ההשניה מתחילה באחת מאותיות בג"ד כפ"ת, היא לא תהיה דגושה בדגש קל. אני חושב שגם הזזת הטעם נובעת מהסיבה הזאת.

אבן שושן לא מגדיר בדיוק מה זה "קשר ענייני", אבל אני חושב שאפשר להגדיר את זה באמצעות טעמי המקרא של שתי המילים.

בדוגמאות הראשונות שהבאת (עֹשֵׂה פֶלֶא, מֵאָה כֶסֶף, וְתָפְשׂוּ בוֹ) המילה הראשונה מסתיימת באחת מאותיות אהו"י, ולכן שתי המילים נחשבות ליחידה אחת. זאת הסיבה שאין דגש קל בתחילת המילה השניה, וכנראה זה ההסבר גם לנסיגת הטעם.

לעומת זאת, בדוגמה השניה שלך (נָטַע כֶּרֶם) המילה הראשונה מסתיימת בעיצור, ולכן הכלל הזה לא חל עליה.

לא ראיתי את אבן שושן בפנים (היכן זה?) אבל על כל פנים איני חושב שיש לזה שום קשר עם הברה סגורה או פתוחה. ישנם הרבה נסוגי אחור בהברה סגורה.
עשיתי חיפוש בתוכנת 'הכתר' של בר אילן [שהיא אגב תוכנת חובה למי שמתעניין בטעמים ובמקרא בכלל] של נסוגי אחור במשקל פָעַל הנמצאים לפני מילה המוטעמת בתחילתה [וכן שאר מילים המסתיימות בקמץ פתח לפני הברה סגורה, כמו עָלַי.] וקיבלתי רשימה של 94 כאלה בתנ"ך, הנה מספר דוגמאות - כי נלאיתי לכתוב את הכל:
עֽמד שם (בראשית יט כז, מ"ב טו כ), וסֽפר לו (ויקרא טו יג), ושֽאל לו, (במדבר כז כא), ועֽבר צִֽנָּה (שם לד ד, יהושע טו ג), ויֽשב בה (שם לה כה), וכֽתב לו (דברים יז יח), וכֽתב לה (שם כד א-ג).
מתוכם היו סך הכל חמש נסוגי אחור עם גרונית בסופם. והם:פֽתח בָּיְתָה (ישעיה יד יז), יִשָֽׁמַע בה (ירמיהו ו ז), יִפָּֽתַח פיך (יחזקאל כד כז), וַיִּפָּֽתַח פי (שם לג כב), שֽלח מלך (תהלים קה כ), יָֽלַע קדש (משלי כ כה). ועוד ארבע מילים עם גרונית בסופן שהיו נסוגות אחור אבל הושם להן מתג בהברה האחרונה כדי שהנסיגה אחור לא תהיה קיצונית. כולן בלשון שבועה. כמו 'ואשֽבֽע לו' וכדומה.
לאידך גיסא עשיתי חיפוש הפוך. הוריתי לתוכנה לחפש מילים המסתיימות בהברה סגורה הראויות ליסוג אחור, ואינן נסוגות. וקיבלתי 32 צורות שמסתיימות באותיות לא גרוניות, ו8 גרוניות. הנה דוגמה לצורות לא גרוניות:ולא-יֽסף עוד (בראשית לח כו), בֽני הם (שם מח ט), ולא-קֽרב זה (שמות יד כ).
יש לציין שבחלק מן הדוגמאות האלו יש כלל אחר המבטל נסיגה אחור. היות והמילה הקודמת למילה הראויה להינסג היא מילה בת הברה אחת [מלה זעירא בלשון המדקדקים] והנסיגה אחור תיצור 'צפיפות הטעמות' הפוכה. כך שלא הרוחנו. וממילא חלק מהן אינן ראיה מוכרחת.
אני כותב 'אינה מוכרחת' ולא מתעלם מהדוגמאות, כי גם כלל זה של 'מלה זעירא' הוא המצאת האחרונים כדי לתרץ כל מיני מקומות שהתבטלה בהם הנסיגה אחור, יש לכלל זה עשרות ואולי מאות יוצאים מן הכלל. כך שאיננו כלל בטוח.
על כל פנים, ברור שיש במקרא יותר מקרים של נסיגה אחור בהברה סגורה, מאשר מקרים של אי נסיגה אחור [בצורה שחיפשתי מצאתי 94 לעומת 32 וישנן כמובן הרבה צורות אחרות]. כך שקשה להניח שיש כלל שהברה סגורה בסוף המילה מונעת נסיגה אחור. לעומת זאת בכל הקשור לגרוניות. נראה שאכן יש כלל. העובדה היא שיש רק חמש דוגמאות של נסיגה אחור מושלמת במילים המסתימות בעיצור גרוני, לעומת שמונה מקרים שאין נסיגה אחור, ועוד חמשה מקרים שהושם מתג כדי למתן את הנסיגה אחור.
מקוה שיהיה לכם כוח לקרוא את הדרשה הארוכה.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 30/08/2006 ב-22:05:09    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בענין נסו"א יתכן שהוא תקף בהרבה מקומות שהטעם נשאר בהברה האחרונה ומשערים שהוא כדי להמנע מלהסיגו להברה סגורה.
הבה ניקח את המילים שו' ההיפוך היה צריך להפכם למלרע והם מלעיל בגלל נס"א, יש בהם שהטעם בע' הפועל בהברה סגורה (אני יודע שאפשר להתווכח ולומר שבעצם הם לא נסוגו אלא נשארו כשהיו, אבל לא משכנע)
בענין דוגמות עוד חזון למועד מובטחני שתמצא לפניי.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 30/08/2006 ב-22:23:53    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אליהו כתב:
הבה ניקח את המילים שו' ההיפוך היה צריך להפכם למלרע והם מלעיל בגלל נס"א, יש בהם שהטעם בע' הפועל בהברה סגורה (אני יודע שאפשר להתווכח ולומר שבעצם הם לא נסוגו אלא נשארו כשהיו, אבל לא משכנע)
ואני אומר:
אם לא תמצא אלא דוגמאות כאלו, הרי שיש לדחות כפי שכתבת וזה דווקא כן משכנע.
אדרבא, חפש דוגמאות אחרות
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.77 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/08/2006 ב-08:00:45    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אם ברצונכם לצטט מהודעה אחרת, תמיד תוכלו להשתמש בלחצן הזה:

לחיצה עליו תעביר אתכם לחלון עריכת הודעתכם,
כאשר בראש ההודעה, מופיע ציטוט ההודעה הקודמת.
ניתן להחסיר משפטים מהציטוט כפי ראות עינכם.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.77 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/08/2006 ב-08:05:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני רוצה להסב את תשומת לבכם לצילה שהיתה אמורה לקבל נס"א בפרש השבוע:
"לא תתעמר בה". מ' מודגשת.
האם דוגמה זו עולה בקנה אחד עם התאוריות וההסברים שהובאו לקמן?

_________________
הפעם נעשה את זה כמו שצריך!

חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
אליהוא
רב
רב




הצטרף בתאריך: Jan 13, 2004
הודעות: 687
0.13 הודעות ליום
מיקום: סעד
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/08/2006 ב-16:31:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מי שאין לו הספר 'טוב טעם' של שמואל ריאחי המוזכר לעיל (ודן בנסוג אחור )
יכול לקרא את מרבית דבריו גם בתיקון "סימנים" שהוא מומלץ גם בגלל מעלות אחרות.
נראה לי שצריך את הגירסא המלאה של התיקון, ולא הקטן יותר.
כלומר כולל מנחת שי, שיטה מקובצת ומסורת הקריאה.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש בקר באתר הבית של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עבור לעמוד 1, 2  הבא
עמוד 1 מתוך 2

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.119 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::