הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
תביאנו אל הר קדשך כמה שכתוב: "והביאנו..."

 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.77 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/08/2006 ב-11:07:14    כותרת הודעה: תביאנו אל הר קדשך כמה שכתוב: "והביאנו..." תגובה עם ציטוט

הציטוט הוא מסיום הסליחות שאומרים (לפחות) האשכנזים לפני ראש השנה ובצומות.

איך יש לקרא את המילה "כמה"
הניקוד מראה קמץ מתחת ל מ'.
האם זה קמץ קטן או רגיל?

kemo \ kema

???
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
חץ
צדיק יסוד עולם
צדיק יסוד עולם




הצטרף בתאריך: Oct 17, 2005
הודעות: 12295
2.54 הודעות ליום
מיקום: א
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/08/2006 ב-12:39:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עיין בהגדה של פסח אומרים:
ברוך שומר הבטחתו לישראל . ברוך הוא.
שהקב"ה חישב את הקץ לעשות כמה (Kema)שאמר לאברהם אבינו בברית בין הבתרים וגו'.
ואח"כ אומרים:
וירד מצריימה , אנוס עפ"י הדבור. ויגר שם - מלמד שלא ירד יעקב אבינו להשתקע במצרים ....
במתי מעט -כמה (Kema) שנאמר : בשבעים נפש ירדו אבותיך מצרימה ועתה שמך וגו'.
מכאן שזה מאפיין קיים ולא יוצא דופן.
אפשר לשייך זאת לתקופת חבור הנוסח. בדיוק כשם שיש לשון התורה, או לשון חכמים / המשנה כך יש לשון תקופת הגאונים , הפיוטים וכיו"ב.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.77 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/08/2006 ב-13:13:12    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני חושב שגם בהגדה יש לא כולם גורסים Kema.
_________________
הפעם נעשה את זה כמו שצריך!

חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
חץ
צדיק יסוד עולם
צדיק יסוד עולם




הצטרף בתאריך: Oct 17, 2005
הודעות: 12295
2.54 הודעות ליום
מיקום: א
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/08/2006 ב-14:03:58    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שוס-דוס כתב/ה:
אני חושב שגם בהגדה יש לא כולם גורסים Kema.

יתכן , אבל זה ענין של נוסח ובעיקר של לשון ששיכת לתקופה מסוימת.בכל אופן זה לא מקרה בודד.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.77 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/08/2006 ב-14:06:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כן. נשמע הגיוני.
_________________
הפעם נעשה את זה כמו שצריך!

חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/08/2006 ב-19:12:33    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ברור שזה כמה בקמץ גדול (kema) כיון שקמץ קטן אינו יכול להופיע לעולם בהברה מוטעמת, זה הכלל הכי יסודי בו.
אלא שמילה זו היא על דרך הארמית שמחליפה הרבה חולמים בקמצים גדולים. כמו כל המילים בנות הברה אחת הנקודות בחולם, שבארמית הן הופכות לקמץ. דוגמת, דור, קול, שבארמית הן דָר, קָל. וכל פּוֹעֵל בעברית הוא פָּעֵל בארמית של אונקלוס. דוקו ותשכחו. מי שיודע ערבית, יכול לראות זאת גם שם. לֹא בעברית הוא לָא בארמית ובערבית [LA], מכאן נובע הדין במסכת נדרים שהאומר לַחולין [בפתח] זה נשמע כמו לָא חולין. והכוונה כמובן ללָא הארמי שנשמע בדיוק כמו פתח.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
חץ
צדיק יסוד עולם
צדיק יסוד עולם




הצטרף בתאריך: Oct 17, 2005
הודעות: 12295
2.54 הודעות ליום
מיקום: א
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/08/2006 ב-19:30:02    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

פסח כתב/ה:
ברור שזה כמה בקמץ גדול (kema) כיון שקמץ קטן אינו יכול להופיע לעולם בהברה מוטעמת, זה הכלל הכי יסודי בו.
אלא שמילה זו היא על דרך הארמית שמחליפה הרבה חולמים בקמצים גדולים. כמו כל המילים בנות הברה אחת הנקודות בחולם, שבארמית הן הופכות לקמץ. דוגמת, דור, קול, שבארמית הן דָר, קָל. וכל פּוֹעֵל בעברית הוא פָּעֵל בארמית של אונקלוס. דוקו ותשכחו. מי שיודע ערבית, יכול לראות זאת גם שם. לֹא בעברית הוא לָא בארמית ובערבית [LA], מכאן נובע הדין במסכת נדרים שהאומר לַחולין [בפתח] זה נשמע כמו לָא חולין. והכוונה כמובן ללָא הארמי שנשמע בדיוק כמו פתח.

1.לגבי הדמיון לערבית דווקא כאן המלה מה נאמרת כך גם בערבית. לדוגמא נסראלה אמר בשדור מה בע'ד חיפה -כלומר מה שאחרי חיפה. מה = מה. ואילו המלה כמו (KEMO) נאמרת בערבית (KAMA) ולא (KEMA)
2.דווקא נראה שיש כאן צירוף של 2 המלים כמו +מה ואז הקצור/ שילוב יכול להקרא כמה (KEMA).
מכיון שבעברית תקנית אתה יכול במקום לומר "כמו שכתוב" אפשר לומר בקצור "ככתוב" דהיינו לוותר על המשך המלה ,בדיוק כמו בתופעה שבמקום לומר כאשר אפשר להסתפק ב"כש" . ואז אם אתה משלב את הכ' של הכמו + מה = כמה (KEMA).
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/08/2006 ב-19:58:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

1.לגבי הדמיון לערבית דווקא כאן המלה מה נאמרת כך גם בערבית. לדוגמא נסראלה אמר בשדור מה בע'ד חיפה -כלומר מה שאחרי חיפה. מה = מה. ואילו המלה כמו (KEMO) נאמרת בערבית (KAMA) ולא (KEMA)
2.דווקא נראה שיש כאן צירוף של 2 המלים כמו +מה ואז הקצור/ שילוב יכול להקרא כמה (KEMA).
מכיון שבעברית תקנית אתה יכול במקום לומר "כמו שכתוב" אפשר לומר בקצור "ככתוב" דהיינו לוותר על המשך המלה ,בדיוק כמו בתופעה שבמקום לומר כאשר אפשר להסתפק ב"כש" . ואז אם אתה משלב את הכ' של הכמו + מה = כמה (KEMA).[/quote]
שלום ממטרה,
אתה יודע ערבית? אני מקנא בך. אני יודע רק פירורים.
בכל אופן, ודאי שפתח או קמץ גדול עבריים, ישארו כך בערבית. לכן אין שום פירכה מ'מה' ששוה בעברית ובערבית.
במילה כְּמוֹ הכ' היא בשווא, לא בסגול. יתכן שהערבית מתנהגת עם שואים נעים כמו התימנים שהוגים כל שוא נע כפתח [חוץ מלפני גרוניות או יו"ד].
לעצם מה שכתבתי, הכלל ההופך חולם לקמץ גדול - התקף בארמית - איני יודע אם הוא תקף תמיד בעברית. הבאתי רק דוגמא מהמילה 'לא' ששם זה יוצא כך. בארמית מכל מקום זה תמיד עובד. וזה לדעתי ראיה למבטא האשכנזי שהחולם שלו דומה לקמץ ורק מוסיף עליו דיפתונג.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
חץ
צדיק יסוד עולם
צדיק יסוד עולם




הצטרף בתאריך: Oct 17, 2005
הודעות: 12295
2.54 הודעות ליום
מיקום: א
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/08/2006 ב-20:30:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

פסח ,ערב טוב , שים נא לב, גם אני הסתבכתי בהתחלה לא מעט עם הממשק של הפורום ואני מודה (ולכן עוזב ירוחם ) שעד היום לא כולו נהיר לי.
אבל אנסה להסביר לך איך לצטט תגובה.
ישנה אפשרות לצטט חלק של תגובה ע"י "צביעה" של הקטע שאותו אתה רוצה לצטט ואז ללחוץ על הלחצן שנקרא "ציטוט נבחר" למטה -הקטע יועתק לתוך חלון התגובה . אחרי סיום הציטוט המשך בכתיבת תגובתך.
האפשרות השני'ה היא לצטט את כל התגובה שרצית, יש בצד שמאל למעלה לחצן שנקרא "צטט" לחץ עליו ואז יפתח לך חלון חדש כשתגובה שלפניך מצוטטת במלואה , תוכל להמשיך ולכתוב תגובה בסיום הציטוט.
לא לשכוח במקרה זה בסוף כתיבתך לשחרר את הלחצן הירוק המופיע בצד ימין של השורה "בטל הצגת BBCode בהודעה זו" שבתחתית ההודעה שלך.

זה יאפשר לך לצטט בקלות .

ותודה לך על תרומתך בתחום העברית והפורום הזה של טעמי המקרא.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/08/2006 ב-20:33:53    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה ממטרה.
דווקא הצלחתי כבר לעשות כמה פעמים 'ציטוט' אחרי שלמדתי דבר זה מפי שוס דוס, רק הפעם הסתבכה תגובתי משום מה.
מהלחצן הירוק לא ידעתי, ועם כל זה נראה לי שבציטוטים הקודמים שלי לא הופיעו האותיות האנגליות. אבל בסדר, נזכור בהודעות הבאות.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-09:05:21    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הצעת ממטרה אם הבנתיה נכונה היא לשנות ולהפטר מה"כמה" זה לא מקובל עלי כלל.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.151 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::