הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
ריבי חנניה בן עקשיה?

 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.78 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 03/09/2006 ב-11:02:55    כותרת הודעה: ריבי חנניה בן עקשיה? תגובה עם ציטוט

למה בסידורים של בני עדות המזרח המילה 'רבי' מנוקדת עם חיריק מתחת לר'?
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
דתי_ברשת
מנהל האתר
מנהל האתר




הצטרף בתאריך: 16/11/2003
הודעות: 15405
0.86 הודעות ליום
מיקום: המבורג, גרמניה
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 03/09/2006 ב-11:29:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ואותי מעניין - במה זכה אותו "ריבי" (שאני לא מכיר ממקורות נוספים) שהוא מוזכר בסיום כל דבר תורה?
_________________
"יש בעולם שלושה סוגים של אנשים: כאלה שיודעים לספור וכאלה שלא"
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
חץ
צדיק יסוד עולם
צדיק יסוד עולם




הצטרף בתאריך: Oct 17, 2005
הודעות: 12295
2.57 הודעות ליום
מיקום: א
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 03/09/2006 ב-12:08:14    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שוס:
ציטוט:

למה בסידורים של בני עדות המזרח המילה 'רבי' מנוקדת עם חיריק מתחת לר'?

להערכתי שגיאה של "הבחור המסדר" בבית הדפוס. י"א שגם מגדול /מגדיל ישועות מלכו וגו' היא שגיאת "הבחור המסדר" לפני מאות שנים וכבר עשו על זה דרשות גדולות.

דתי :
ציטוט:

ואותי מעניין - במה זכה אותו "ריבי" (שאני לא מכיר ממקורות נוספים) שהוא מוזכר בסיום כל דבר תורה?

בגלל:מסכת מכות ג,יז
[טז] רבי חנניה בן עקשיה אומר, רצה הקדוש ברוך הוא לזכות את ישראל; לפיכך הרבה להן תורה ומצוות, שנאמר "ה' חפץ, למען צדקו; יגדיל תורה, ויאדיר" שנזכה להגדיל תורה ולהאדיר.
זה למה.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.78 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 03/09/2006 ב-12:11:58    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תמיד התשובה הפשוטה היא שיש טעות או שגיאה. שאלתי האם למישו יש הסבר אחר.

ציטוט:

י"א שגם מגדול /מגדיל ישועות מלכו וגו' היא שגיאת "הבחור המסדר" לפני מאות שנים וכבר עשו על זה דרשות גדולות.

מגדיל\מגדול זה קרי וכתיב בפסוק הנ"ל.

_________________
הפעם נעשה את זה כמו שצריך!

חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
דתי_ברשת
מנהל האתר
מנהל האתר




הצטרף בתאריך: 16/11/2003
הודעות: 15405
0.86 הודעות ליום
מיקום: המבורג, גרמניה
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 03/09/2006 ב-12:21:25    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ממטרה כתב/ה:
רבי חנניה בן עקשיה אומר, רצה הקדוש ברוך הוא לזכות את ישראל; לפיכך הרבה להן תורה ומצוות, שנאמר "ה' חפץ, למען צדקו; יגדיל תורה, ויאדיר" שנזכה להגדיל תורה ולהאדיר.
זה למה.

איך זה עונה לשאלה שלי?

_________________
"יש בעולם שלושה סוגים של אנשים: כאלה שיודעים לספור וכאלה שלא"
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.78 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 03/09/2006 ב-12:33:04    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מצאתי בנוגע לאמירת פרקי אבות בשבת:

מנהגנו לומר הפרקים משבת של אחר הפסח עד ראש השנה, בכל שבת פרק אחד. בשבת שובה אין אומרים פרקים, שעיקר התיקון היה שיתעמקו בתורה, וישמעו דברי מוסר ותוכחה ביום הפנוי, ובשבת זו דורש הרב דרשת שבת תשובה (לבוש סי' תר"ג). אומרים בתחילה 'כל ישראל', ואחר לימוד הפרק 'ר' חנניה בן עקשיה' מסוף מסכת מכות, כי יש בזה סיום טוב, ומפני שהוא דבר אגדה ויכולים לומר אחריו קדיש דרבנן.

_________________
הפעם נעשה את זה כמו שצריך!

חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
חץ
צדיק יסוד עולם
צדיק יסוד עולם




הצטרף בתאריך: Oct 17, 2005
הודעות: 12295
2.57 הודעות ליום
מיקום: א
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 03/09/2006 ב-12:56:32    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

דתי_ברשת כתב/ה:
ממטרה כתב/ה:
רבי חנניה בן עקשיה אומר, רצה הקדוש ברוך הוא לזכות את ישראל; לפיכך הרבה להן תורה ומצוות, שנאמר "ה' חפץ, למען צדקו; יגדיל תורה, ויאדיר" שנזכה להגדיל תורה ולהאדיר.
זה למה.

איך זה עונה לשאלה שלי?


זה פשוט דומה לכך שבסוף דרשה תמיד הדורש אומר שנזכה לביאת המשיח ושיבנה בית המקדש בבמהרה בימינו.
רוצים לגמור את הדרוש / דברי התורה בנימה חיובית וכמו שכתב שוס גם באפשרות לומר קדיש דרבנן והיות שזאת נימה חיובית בהחלט -מסיימים בכך.
שים לב שכמעט כל מסכת במשנה או בגמרא מסתימת בדבר אגדתא לצורך שיתוף הקהל בדברים "קלים" וביצירת אווירה חיובית.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 03/09/2006 ב-13:45:53    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ציטוט:
להערכתי שגיאה של "הבחור המסדר" בבית הדפוס. י"א שגם מגדול /מגדיל ישועות מלכו וגו' היא שגיאת "הבחור המסדר" לפני מאות שנים וכבר עשו על זה דרשות גדולות.


זו לא שגיאה, הנוסח הזה עתיק ומופיע לפני מאות שנים. יש הטוענים ש'בריבי' המוזכר בתלמוד הרבה פעמים, והוראתו מענין גדולה - הוא אותו דבר.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-08:39:13    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הניקוד רבי ר' פתוחה הוא מלאכותי ומקורו ככל הנראה מיצחק סטאנוב ש"שיפץ" לנו את סידור התפילה. הגיע הזמן להתנער משינוייו. התמזל מזלם של אחינו מעדות המזרח שהם לא שופצו. לאחרונה חלק משיבושיו חודרים לסידורים כמו "איש מצליח" או "עבודת ה'".
אצלי אחד הבודקים לסידור מדויק הוא: רבי ר' חרוקה; נחמתא ח' קמוצה - לא חטף סגול.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
דתי_ברשת
מנהל האתר
מנהל האתר




הצטרף בתאריך: 16/11/2003
הודעות: 15405
0.86 הודעות ליום
מיקום: המבורג, גרמניה
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-08:49:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אליהו כתב/ה:
אצלי אחד הבודקים לסידור מדויק הוא: רבי ר' חרוקה; נחמתא ח' קמוצה - לא חטף סגול.

על איזה סידור (עדות המזרח) מדויק היית ממליץ באמת? אני מכור ל"עבודת ה'".

_________________
"יש בעולם שלושה סוגים של אנשים: כאלה שיודעים לספור וכאלה שלא"
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-08:59:45    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

חבל מאוד
עבור בדחיפות ל"עוד יוסף חי".
יחוה דעת סידור טוב אבל אם אתה צריך סימני שוא נע/נח קח עוד יוסף חי. יש עוד סידורים עם הסימונים האלה כמו סידור מרוקאי אבל אינני בקי בשמות
יש של מכון הכתב אבל אינני יודע כמה הוא נפוץ.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
דתי_ברשת
מנהל האתר
מנהל האתר




הצטרף בתאריך: 16/11/2003
הודעות: 15405
0.86 הודעות ליום
מיקום: המבורג, גרמניה
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-09:05:46    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אליהו כתב/ה:
חבל מאוד
עבור בדחיפות ל"עוד יוסף חי".

עד כדי כך? מה בעייתי בעבודת ה'?
אגב, לא זכור לי שנתקלתי בסידור בשם זה. משהו חדש?

אליהו כתב/ה:
אם אתה צריך סימני שוא נע/נח קח עוד יוסף חי.

והסימונים של עבודת ה' לא טובים?

_________________
"יש בעולם שלושה סוגים של אנשים: כאלה שיודעים לספור וכאלה שלא"
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-09:28:55    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הסימונים מצוינים אבל הנוסח משופץ כמו מורה בכיתה ה' יסודי שמשפרת את סגנון תלמידתה.
דוגמא: בפיוט דרור יקרא של אחד מגדולי המדקדקים דונש הלוי בן לברט: "שעה שועת" בני עמי. בא המגיה ומתקן תוך כדי הריסת משקל השיר ותוך כדי הודעה שהוא יודע מזה: שעה "לשועת" בתוספת ל' ולאחרונה הסביר את עצמו שקדמונינו (שימוש זה של שעה כפועל יוצא מופיע בעשרות מקומות בפיוטים וסליחות הן אשכנז והן ספרד) השתמשו בו כן כי "הם חשבו שהוא במשמעות של שמע", אבל "אנו יודעים" שמובנו הוא לפנות. ב"איש מצליח" שיבש עוד יותר אבל מספיק מה שנתקבל בעבודת ה' לפסול את הסידור.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
דתי_ברשת
מנהל האתר
מנהל האתר




הצטרף בתאריך: 16/11/2003
הודעות: 15405
0.86 הודעות ליום
מיקום: המבורג, גרמניה
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-09:43:07    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אליהו כתב/ה:
ב"איש מצליח" שיבש עוד יותר אבל מספיק מה שנתקבל בעבודת ה' לפסול את הסידור.

מוזר, דווקא ישיבת כסא רחמים ידועה במדקדקים שבה.
או שמא אני שוב טוב?

אגב, הזמנתי את הספר דקדוקי אביע"ה שכתב אחד מאנשי הישיבה. אני מפחד לשאול אם אתה מכיר את הספר...

_________________
"יש בעולם שלושה סוגים של אנשים: כאלה שיודעים לספור וכאלה שלא"
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-10:37:45    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אתה יודע מה? אמסור לך ת'אימייל שלי אם אין לך עדיין ואוכל למסור לך ממה שיש לי עליהם בלי לפגוע אישית ברב מזוז ובגדלותו בתורה. נכון שהוא מדקדק אבל שיטת "המורה מכיתה ה' יסודי" היא שיטתו.
כתבתי כמה הערות לדקדוקי אבי"עה עוד כשפרסמם ב"אור-תורה" ולא ענה לי (לא היה לו מה, אבל ממשיך בטעויותיו) פעם הערתי במכתב למערכת שפורסמה וגם אז לא ענה.
כתבתי:
[email protected]


נערך בפעם אחרונה על-ידי אליהו בתאריך 25/01/2011 ב-10:23:33, נערך סך הכל פעם אחת
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
דתי_ברשת
מנהל האתר
מנהל האתר




הצטרף בתאריך: 16/11/2003
הודעות: 15405
0.86 הודעות ליום
מיקום: המבורג, גרמניה
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-12:49:29    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אליהו כתב/ה:
כתבתי כמה הערות לדקדוקי אבי"עה עוד כשפרסמם ב"אור-תורה" ולא ענה לי (לא היה לו מה, אבל ממשיך בטעויותיו) פעם הערתי במכתב למערכת שפורסמה וגם אז לא ענה.

א. אוףףף... מאכזב. עד שחשבתי שמצאתי ספר טוב.
ב. למה אתה לא מוציא ספר?

_________________
"יש בעולם שלושה סוגים של אנשים: כאלה שיודעים לספור וכאלה שלא"
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-13:29:03    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נראה לי שאפשר לחלק זאת כך: הידע הדקדוקי של הרב מאזוז הוא מן המצויינים, אלא שלתיקוניו צריך להתייחס בזהירות גדולה מאוד, וחשדהו וחשדהו. היות ויש לו ממש תאוה לתקן תיקונים.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
דתי_ברשת
מנהל האתר
מנהל האתר




הצטרף בתאריך: 16/11/2003
הודעות: 15405
0.86 הודעות ליום
מיקום: המבורג, גרמניה
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-13:31:08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

פסח כתב/ה:
נראה לי שאפשר לחלק זאת כך: הידע הדקדוקי של הרב מאזוז הוא מן המצויינים, אלא שלתיקוניו צריך להתייחס בזהירות גדולה מאוד, וחשדהו וחשדהו. היות ויש לו ממש תאוה לתקן תיקונים.

ניפצתם לי את כל האשליות... אז על מי כן אפשר לסמוך?

_________________
"יש בעולם שלושה סוגים של אנשים: כאלה שיודעים לספור וכאלה שלא"
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-20:38:54    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תמיד תשאל, ונסה להבין בעצמך. התחום הזה אינו תחום שהטעות בו היא עברה על איסור חמור.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.123 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::