הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
אותה מילה בניקוד שונה = משמעות שונה?

 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
דתי_ברשת
מנהל האתר
מנהל האתר




הצטרף בתאריך: 16/11/2003
הודעות: 15405
0.86 הודעות ליום
מיקום: המבורג, גרמניה
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-07:23:33    כותרת הודעה: אותה מילה בניקוד שונה = משמעות שונה? תגובה עם ציטוט

אני מתכוון למילים שנשמעות (לפחות לי הקטן) בעלות אותה משמעות, כמו עָמְך ועָמֶך או יָדְך ויָדֶך.
קריאת המילה שונה מניקוד לניקוד. בניקוד שווא קוראים אותה במלרע ובניקוד סגול קוראים במלעיל.

2 שאלות:
א. האם יש שינוי במשמעות?
ב. אם אין שינוי במשמעות - האם יש צורך להחזיר את הקורא שיקרא אותה בהטעמה הנכונה?

_________________
"יש בעולם שלושה סוגים של אנשים: כאלה שיודעים לספור וכאלה שלא"
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-13:52:15    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אין שינוי משמעות, ההבדל הוא רק שבצורות הפסק [כלומר, כשהמלה מוטעמת בטעם מפסיק - על פי רוב אתנח או סוף פסוק] יש נטייה להטעים יותר את המלה, ושואים הופעים לתנועות. כמו 'בתוכְכי' שהופך לבתוכֵכי ירושלים - ומלעיל.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
חץ
צדיק יסוד עולם
צדיק יסוד עולם




הצטרף בתאריך: Oct 17, 2005
הודעות: 12295
2.54 הודעות ליום
מיקום: א
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-14:06:02    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כמו שפסח ציין אין שינוי במשמעות.
ואם אין שינוי במשמעות -אין מחזירים את הקורא . במקרים בהם יש שינוי -מחזירים אותו למקום הטעות וי"א לראשית הפסוק שבו נעשתה הטעות.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
חץ
צדיק יסוד עולם
צדיק יסוד עולם




הצטרף בתאריך: Oct 17, 2005
הודעות: 12295
2.54 הודעות ליום
מיקום: א
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-14:06:31    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כמו שפסח ציין אין שינוי במשמעות.
ואם אין שינוי במשמעות -אין מחזירים את הקורא . במקרים בהם יש שינוי -מחזירים אותו למקום הטעות וי"א לראשית הפסוק שבו נעשתה הטעות.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-14:09:06    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שכחתי להוסיף, שבצורה ה'מפוארת' [זו עם הסגול ומלעיל] יש הבדל יסודי אם יש י' או לא. לדוגמא: מקבור מֵתֶךָ שבתחילת 'חיי שרה' הוא יחיד. אף שהוא מלעיל. אבל אם היה כתוב 'מֵתֶיךָ' זה היה מתים רבים. וראיתי פעם אדמו"ר חשוב שהשתבש בזה ועשה 'וורט' שלם מזה שכתוב 'מתך' בלשון רבים אף שלא היתה אלא שרה...
דוגמא נוספת: על מזוזות בֵּיתֶךָ [יחיד] ובשערֶיךָ [רבים]
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהוא
רב
רב




הצטרף בתאריך: Jan 13, 2004
הודעות: 687
0.13 הודעות ליום
מיקום: סעד
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 05/09/2006 ב-15:30:59    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ממליץ על ספר בנושא:
ישראך בן-דוד: צורות הקשר וצורות הפסק בעברית שבמקרא
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש בקר באתר הבית של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.094 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::