הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
היבטים לשוניים בפרשת האזינו

 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 28/09/2006 ב-22:09:32    כותרת הודעה: היבטים לשוניים בפרשת האזינו תגובה עם ציטוט

קטע מהיבטים לשוניים בפרשת האזינו
הושע יד ב שׁוּבָה יִשְׂרָאֵל עַד ה' אֱלֹהֶיךָ כִּי כָשַׁלְתָּ בַּעֲוֹנֶךָ׃ מהר"י קרא: כי כשלת בעונך - עד היום, לכן שובה מן היום הזה לעתיד; וזה כטעם "רפאה נפשי כי חטאתי לך" (תה' מא,ה). ואין בזה דיוק כאן כמו 'אע"פ', ולא גם כן נתינת סיבה בעצם. ומי שהוא בקי בעברי ובהגיון יבין הכתובים.נראה שהוא מפרש מלשון כיון. בהרבה פסוקים כי הוא מלשון אף כי כלומר אע"פ, ולכאורה גם הפסוק בתהלים מתפרש כן. הוא מפרש בדרך דומה אבל שונה: עתה אתה במצב שחטאת ונכשלת בעונך, או (בתהלים) אני במצב שחטאתי לך, ולכן עליך ישראל לשוב, או עליך ה' לרפוא את נפשי.

הרוצה להמנות על ההיבטים:
[email protected]
חתימה טובה לכל עם ישראל
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.082 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::