הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
קטע מההיבטים בנגע לצנזורה

 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 19/10/2006 ב-23:28:52    כותרת הודעה: קטע מההיבטים בנגע לצנזורה תגובה עם ציטוט

א כו נַעֲשֶׂה אָדָם רש"י: - אע"פ שלא סייעוהו ביצירתו ויש מקום [B]למינין [/B]לרדות, לא נמנע הכתוב מללמד דרך ארץ ומדת ענוה שיהא הגדול נמלך ונוטל רשות מן הקטן (ראה ב"ר ח,ח). ואם כתב 'אעשה אדם', לא למדנו שיהא מדבר עם בית דינו אלא לעצמו; ותשובת המינים כתוב בצדם: "ויברא את האדם" (להלן,כז), ולא כתב 'ויבראו'.
יש מן הענין להתעכב על הביטוי למינין לרדות.
מסכת פרה פרק ג משנה ג: רבי יוסי אומר אל תתנו מקום למינים לרדות אלא הוא נוטל ומקדש:
יומא מ ב שאלו תלמידיו את רבי עקיבא: עלה בשמאל מהו שיחזור לימין? אמר להן: אל תתנו מקום למינין לרדות. רש"י: למינין לתלמידי ישו הנוצרי החולקים על התורה לרדות ולמשול בהן, לקפח אתכם בדברים, שיאמרו: לפי רצונם הם עושים הכל.
לפי רש"י ביומא לרדות הוא למשול כמו בפרשה. וכן פירש הרמב"ם במסכת פרה (תרגום קאפח):
אל תתנו מקום למינים לרדות נגזר ממה שנאמר ורדו בדגת הים, והענין אל תמציאו להם במה להתגדל עלינו ולהאריך לשונם בדברי תימה וזרות.
וזו לשון רבנו חננאל שם ביומא: אל תתנו מקום למינים לרדות כלומר כיון שתעשו כן יאמרו כי עזאזל רשות אחרת היא מיהו אחת גדולה [כנראה: יש חלילה שתי רשויות כאמונת הנוצרים, השנייה היא עזאזל (מקביל לרוח הטומאה?) אלא שאחת מהן חשובה יותר], לפיכך הוצרך לכבדו בימין שהיא משובחת [עצם העבודה והוידוי של השעיר לעזאזל עלול להתפרש כעבודה לרשות אחרת, כל שכן כשנותנים לה' את השעיר הימיני דווקא, מראה שנותנים ל"רשות העזאזל" ערך כלשהו]. והן אינן יודעין כי גזרת הקב"ה הן ואין להן להרהר על זה [אין מאתנו יודע כלל מה מטרת השעיר לעזאזל].
מפירושו נראה שהוא פירש לרדות כעין רדיית הפת בלשון המשנה או רדיית הדבש בלשון המקרא. כלומר להתאמץ ולהשיג איזה סמך לנצרות.
[size=]למרבה הביזיון הוצאת התלמוד היחידה שהדפיסה את דברי התלמוד ורש"י עם המילה מינין ועם הפרוש תלמידי ישו הנוצרי היא של הרב עדין שטיינזלץ-אבן-ישראל . שאר ההוצאות או מעלימות לגמרי מהקוראים שיש נוסח מקורי [בסדר חדש: שוטנשטיין, לובלין ומאורות ], או נותנים את הנוסח המקורי באותיות זעירות בתחתית העמוד [עוז והדר, נהרדעא וארץ ישראל – בלום]. ועל זה אפשר להמליץ את דברי התלמוד
חגיגה ה ב: ואם לא תשמעוה במסתרים תבכה נפשי מפני גוה אמר רב שמואל בר איניא משמיה דרב: מקום יש לו להקדוש ברוך הוא ומסתרים שמו. מאי מפני גוה? אמר רב שמואל בר יצחק: מפני גאוותן של ישראל שניטלה מהם ונתנה לנכרים.
כמה עוד צריך לבכות על שאינם רוצים להשיב לעצמם את גאוותם, התלמוד – מבצר התורה שבעל פה.
[/size]
[נמצא עמי מאמר על הצנזורה, וההיבטים הכואבים הקשורים אליה, מי שרוצה יכול לקבלו]
כתובת [email protected]


נערך בפעם אחרונה על-ידי אליהו בתאריך 25/01/2011 ב-10:32:29, נערך סך הכל פעם אחת
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
המדקדק
גבאי
גבאי




הצטרף בתאריך: Oct 18, 2006
הודעות: 56
0.01 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 20/10/2006 ב-13:03:33    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ר' אליהו, ישר כוח.

אני מאמין שעם הזמן יצאו יותר ויותר הוצאות הכוללות קטעים שצונזרו או ששונו בעקבות הצנזורה, כפי שקרה עם ההוצאות העדכניות של הרמב"ם.

בכל מקרה, כדי להשיב את גאוותינו על תורתינו, יש להתחיל במלחמה מבית ולא רק מחוץ. יש להלחם על קידום חוקים המבוססים על המשפט העברי, יש להלחם על חוקה המבוססת על המוסר היהודי ועוד.

ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשו, אז ורק אז: והיתה לד' המלוכה.

בציפייה לגאולה השלימה.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 21/10/2006 ב-20:02:53    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

המדקדק כתב/ה:
בכל מקרה, כדי להשיב את גאוותינו על תורתינו, יש להתחיל במלחמה מבית ולא רק מחוץ. יש להלחם על קידום חוקים המבוססים על המשפט העברי, יש להלחם על חוקה המבוססת על המוסר היהודי ועוד.

ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשו, אז ורק אז: והיתה לד' המלוכה.

בציפייה לגאולה השלימה.

איפה להלחם, במדינה המטורפת הזו? תאמין לי, אם לא שכל העם היהודי בתוך הסירה הזו, הייתי מתפלל לחורבנה.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
המדקדק
גבאי
גבאי




הצטרף בתאריך: Oct 18, 2006
הודעות: 56
0.01 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 21/10/2006 ב-21:57:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ר' פסח, החזן המהולל שקולו כקול הזמיר הנשמע בארצנו הקדושה.

הכיצד? וכי עולי בית שני לא היו מטורפים? כל החילכאים והנדכאים הגיעו. נשים נוכריות הביאו איתם. מתבוללים. אז מה? עזרא שלח אותם חזרה לרוסיה? מה קרה?

אנחנו לא פוחדים מאתגרים ולא מתפללים לחורבן. חורבן יבוא רק על שונאינו. 'כי לא אחפוץ במות הרשע, כי אם בשובו מדרכיו וחיה'. על זה צריך להלחם.

אני מאחל לך להתחזן לפני מרכז מפלגת העבודה לאחר שישובו מדרכיהם הרעים...

שבוע טוב ובשורות טובות
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 22/10/2006 ב-20:21:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עולי בית שני לא ניסו להרוס את הארץ שבאו אליה, לכל היותר היה קשה להם להשתחרר מהעברות שלהם. את זה אנו כבר מכירים אלפי שנים. אבל תופעה כמו שקרתה פה במדינה שההנהגה מנסה להרוס את המדינה שעליה היא מופקדת, החל בהסכמי אוסלו, עבור לאהוד ברח מלבנון, וכלה בהתנתקות שהיתה שיא של אכזריות, טמטום, רשעות, וסכלות של כל הזמנים. לזה אני קורא מדינה מטורפת.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.121 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::