הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
"אנא ה' הושיע נא" בסידור רינת ישראל וחודש טוב!
עבור לעמוד 1, 2  הבא
 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.77 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 22/10/2006 ב-13:32:56    כותרת הודעה: "אנא ה' הושיע נא" בסידור רינת ישראל וחודש טוב! תגובה עם ציטוט

חודש חשוון כבר כאן - והבוקר קראנו את ההלל. חודש טוב לכולכם.

שאלה:
בסידור רינת ישראל קיימים סימונים שונים מעל לאותיות.
האחד נראה כמו 8 שוכב (אינסוף) והשני כמו מהפך.
בהקדמה לסידור, מסביר ר' שלמה טל שהסימונים מראים על קריאת מלעיל או מלרע.

להפתעתי, במילה 'אנא' שבהלל, מופיעים שני הסימנים גם יחד.
כיצד יש לקרא את המילה הזאת מעיל או מלרע?
מה המשמעות של סימון כפול זה?

אציין, שבמילה 'הצליחה' צריך בוודאי לקרא מלרע - כיוון שקריאת מלעיל משנה את המשמעות.

_________________
הפעם נעשה את זה כמו שצריך!

חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 24/10/2006 ב-08:45:08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בענין אנא והושיעה שבהלל.
סידור רינת ישראל הלך בדרך כלל לפי קורן כפי שהוא מציין.
בקורן יש מתג בא' וטעם בנ'.
במדויקים יותר יש רק טעם בנ' ללא מתג.
יעוין במנחת שי שם בשם הרד"ק.
ולמעשה: אנא מלרע ולא ממוצעת בין מלעיל למלרע.
הושיעה מלרע הטעם בע' ולא בש'.
הצליחה מלרע הטעם בח' ולא בל'.
כל זה מבואר בספר של ברויאר כתר ארם צובא.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.77 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 24/10/2006 ב-09:08:02    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ציטוט:

הושיעה מלרע הטעם בע' ולא בש'.

נגד מה שכותב רינת ישראל? שמציין טעם ב - ש?

_________________
הפעם נעשה את זה כמו שצריך!

חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 24/10/2006 ב-10:43:13    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בדיוק!!
רינת ישראל לפי קורן.
ברויאר מראה שבכל כתבי היד ודפוסים קדומים
[size=]גם הושיעה וגם הצליחה מלרע[/size]!! icon_exclaim.gif ושתי המילים נא הנ' דגושה.
וחבל ומצער שיש סידורים ותהלים שאינם מודעים לזה או שלא רוצים לשנות. אין כאן אפילו שתי דעות icon_exclaim.gif
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהוא
רב
רב




הצטרף בתאריך: Jan 13, 2004
הודעות: 687
0.13 הודעות ליום
מיקום: סעד
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 24/10/2006 ב-17:00:26    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הסברים מלאים למדי ישנם בספר של הרב ברויאר "כתר אר"ץ והנוסח המקובל".
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש בקר באתר הבית של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 24/10/2006 ב-21:24:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

רציתי לציין שאין הבדל במשמעות בין הצליחה מלעיל או מלרע. והטעמת מלרע של הושיעה ו[size=]הצליחה[/size] בפסוקנו בהלל היא חריגה מבחינה דקדוקית אלא שכך נמסר לנו.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
יניב_אלמוק
חזן
חזן




הצטרף בתאריך: Oct 03, 2006
הודעות: 186
0.04 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 24/10/2006 ב-22:12:22    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

איך אפשר להסביר את הדגש בנון בשני המקרים?
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 24/10/2006 ב-22:47:28    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עד כמה שידוע לי הם בכלל היוצאים מן הכלל.
לפי ההטעמה המוטעית הושיעה נא מלעיל. הדגש מובן כי הוא בכללי אתי מרחיק (מי שלא יודע ישאל את פסח), אבל הדגש בהצליחה נא לא מובן.
זה גרם שבהרבה ספרים השמיטו בטעות את הדגש מהצליחה נא.
בכל מקרה אין ספק בגרסא הנכונה אחרי שכל הספרים פה אחד מעידים על שני מלרע ועל שני דגשים.
אגב דאגב המילה "חשון" היא קיצור מוטעה.
פירוש מרחשון בבבלית עתיקה הוא :ירח שמיני. וזה מתקבל מכל המילה בחילוף ו/י - מ; מ/ו. ירחשמן.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
יניב_אלמוק
חזן
חזן




הצטרף בתאריך: Oct 03, 2006
הודעות: 186
0.04 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 24/10/2006 ב-23:05:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מהסתכלות בכתר א"צ שבאינטרנט יש טעם בשין של הושיעה ומעמיד בעין, בלמד של הצליחה גם יש טעם ומעמיד בחית. בשני הנונין יש דגש ודאי. את הטעמים (הזהים) בשין ובלמד לא זיהיתי. מישהו יכול לנסות לזהות מה הטעמים האלה ?
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 24/10/2006 ב-23:52:14    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

קח תנ"ך ברויאר או בר-אילן ותראה בדיוק.
ובכן, הטעם מעל הש' והל' הוא צינורית מקביל לזרקא (אין הוא טעם מפסיק אלא מחבר)
בכתבי היד זרקא היא כעין סימן שאלה. הדפוסים שינו אותו לקרס או לS שוכב.
הערתי למי שהדפיס זוהר (תיקוני זוהר) עם צורות של טעמים, שלר' משה דיליאון לא היתה צורת הטעמים שלנו בכמה מהם יותר נכון ברובם.
ויקח את זה בחשבון.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
המדקדק
גבאי
גבאי




הצטרף בתאריך: Oct 18, 2006
הודעות: 56
0.01 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 25/10/2006 ב-08:48:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יניב, היכן ניתן למצוא את הכתר באינטרנט?

אשמח אם תוכל לשלוח קישור.

תודה רבה
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
יניב_אלמוק
חזן
חזן




הצטרף בתאריך: Oct 03, 2006
הודעות: 186
0.04 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 25/10/2006 ב-09:18:33    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

http://www.aleppocodex.org/hebrew/keterhome.html
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
יניב_אלמוק
חזן
חזן




הצטרף בתאריך: Oct 03, 2006
הודעות: 186
0.04 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 25/10/2006 ב-11:28:38    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני מנסה לכתוב תגובה ולצטט פסוקים עם טעמי מקרא בפונט עזרא וזה לא כ"כ מצליח. ראיתי שאפשר לכתוב בפורום עם טעמים. מישהו יכול לסייע ?
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 25/10/2006 ב-11:36:03    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בפורום עצמו אי אפשר לכתוב עם טעמים כפי הידוע לי, וחבל. אתה יכול להעלות מסמך וורד או קובץ תמונה. דתי ברשת יוכל להסביר לך בדיוק איך להעלות את הקובץ, או שאתה משתלט על זה בעצמך.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 25/10/2006 ב-11:37:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אליהו כתב/ה:
אגב דאגב המילה "חשון" היא קיצור מוטעה.
פירוש מרחשון בבבלית עתיקה הוא :ירח שמיני. וזה מתקבל מכל המילה בחילוף ו/י - מ; מ/ו. ירחשמן.

נחמד אליהו, אבל הפלפול "י/ו - ו/מ" נראה לי מוגזם מאוד.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
המדקדק
גבאי
גבאי




הצטרף בתאריך: Oct 18, 2006
הודעות: 56
0.01 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 26/10/2006 ב-01:46:16    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יניב, תודה על הקישור. אני מכיר את האתר, אבל יש בו רק 10 צילומים מהכתר שאינם כוללים את אנא ד' הושיעא נא.

מאידך, נתקלתי בתנ"ך מפתח של מכון ממרא, שלטענתם מוגה ע"י הכתר ועוד כתבי יד, ואכן מצאתי שבשני המקרים (הושיעא, הצליחה) יש שני טעמים גם בחיריק וגם במלרע, ואכן יש דגש במילה נא בשניהם.

אילוליא הכתר, ההצעה הטובה ביותר היתה זו של ר' אליהו, שאגב מגיע לו מז"ט על מינויו כחזן, שאם המילה הושיעה הינה במלעיל אזי הכלל של אתי מרחיק תופס. מאידך, כיון שהצליחה הינו במלרע, לכן אין דגש במילה נא.

הכתר בהחלט מכניס בלבול, אבל יורשה לי להציע שתי הצעות:

א. הרד"ק במכלול מדבר על דבר הנקרא בפיו 'דגש לתפארה' - "שכן דרך העברים להוסיף דגש לתפארת הלשון" (ציטוט מהזכרון, כמדומני שזה בערך כך). למיטב ידיעתי הדלה, לדגש זו אין כללים המכסים את כל המקרים, אבל יש כמה כללים שמכסים את רוב המקרים. וביניהם - כאשר אחת מאותיות הלשון מופיעה במילה קצרה בסוף משפט ויש עליה תנועה זהה לזו שבסוף המילה הקודמת. לכן ע"מ שתשמע - היא מודגשת.

ב. כמדומני שבמקרה זה המילה נא הינה קיצור של מילה אנא. יתכן שהשמטת האל"ף מביאה לתוספת של דגש כפי שקורה בבנין נפעל ובעוד מקרים.

מה דעת חכמי הפורום בנושא?
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.77 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 26/10/2006 ב-09:18:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

המילה "הושיע" מופיעה פעם נוספת בתהילים בפסוק "ה' הושיע, המלך יעננו ביום קראנו"
גם שם הושיע במלרע??

_________________
הפעם נעשה את זה כמו שצריך!

חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 26/10/2006 ב-09:40:41    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שוס-דוס כתב/ה:
המילה "הושיע" מופיעה פעם נוספת בתהילים בפסוק "ה' הושיע, המלך יעננו ביום קראנו"
גם שם הושיע במלרע??

כוונתך ל'הושיעה' שבפרק כ'? שם הוא מלעיל לכולי עלמא. מדוע כתבת זאת ללא ה'
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:39
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.77 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 26/10/2006 ב-10:27:45    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ציטוט:

מדוע כתבת זאת ללא ה'?

טעות סופר (או לצורך העניין טעות מקליד)

תודה בכל אופן

_________________
הפעם נעשה את זה כמו שצריך!

חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
giladhar
גבאי
גבאי




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 82
0.02 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 26/10/2006 ב-13:49:17    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

המדקדק כתב/ה:
יניב, תודה על הקישור. אני מכיר את האתר, אבל יש בו רק 10 צילומים מהכתר שאינם כוללים את אנא ד' הושיעא נא.


אינך צודק, האתר הנ"ל מכיל את רוב הכתר.
הנך יכול לבחור בין הספרים ע"י תיבות הבחירה.

ולראיה הפסוק שלנו:
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עבור לעמוד 1, 2  הבא
עמוד 1 מתוך 2

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.159 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::