הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
דקדוקים בפרשה - קטע מההיבטים

 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/11/2006 ב-05:31:06    כותרת הודעה: דקדוקים בפרשה - קטע מההיבטים תגובה עם ציטוט

דקדוקי מילים וחלקם בעלי שינויי משמעות. אני נעזר בספר אם למקרא של ר' ניסן שרוני נר"ו.
יח א וַיֵּרָא מלרע הטעם ברי"ש.
יח ג וַיֹּאמַר המ"ם פתוחה ומוטעמת.
יח ו הָאֹהֱלָה הטעם באל"ף מלעיל, ולהיזהר מחומשים ותיקון סופרים איש מצליח שכתבו שהטעם מלרע.
יח ח חֶמְאָה לשמוע את האל"ף. לא לקרוא חֶמָה.
יח יז הַמְכַסֶּה המ"ם בשוא נע.
יח כו וְנָשָׂאתִי. נשאר מלעיל למרות וי"ו ההיפוך לעתיד.
יח ל/לב יִחַר הטעם ביו"ד.
יט ב אֲדֹנָי הנו"ן בפתח והוא חול (רבים של אדון).
יט ד טֶרֶם יִשְׁכָּבוּ הטעם בטי"ת ובכ"ף, אע"פ שהזרקא והסגול הן באות האחרונה.
יט כא הָפְכִּי הכ"ף דגושה.
יט כג צֹעֲרָה הטעם בצד"י מלעיל, ולהיזהר מחומשים ותיקון סופרים איש מצליח שכתבו שהטעם מלרע.
כ ג בְּעֻלַת הטעם נסוג לעי"ן.
כ ח וַיִּירְאוּ הרי"ש בשוא נע. הקוראו בשוא נח מחליף למשמעות ראייה.
כא א וַייָ קרא: וַדֹנָי.
כא ב וַתַּהַר מלעיל.
כא ה בְּהִוָּלֶד הטעם בו' מלעיל.
כא ו יִֽצֲחַק־לִֽי הצ' בשוא נע.
כא כד אִשָּׁבֵעַ הא' בחירק.
כא יז תִּירְאִי הר' בשוא נע מלשון יראה, מי שקורא בשוא נח הוא בחשש שינוי משמעות לראייה.
כא לג אֶשֶׁל א' סגולה.
כב יב אַתָּה הטעם בא' מלעיל והוא מנוקד פתח.
כב יז וְהִנֵּה אַיִל, אַחַר להפריד ביניהם.
הפטרה:
מלכים ב פרק ד יש בהפטרה כמה כתיבים של יו"ד בסוף המילה שאינן נקראות. בפסוק ב לכי קרי לָךְ; בפסוק ג שכנכי קרי שְׁכֵנָיִךְ; בפסוק ז נשיכי קרי נִשְׁיֵךְ; שם בניכי קרי וּבָנַיִךְ; בפסוק כג אתי קרי אַתְּ; שם הלכתי קרי הֹלֶכֶת.
ד יג חָרַדְתְּ הדלי"ת בשוא נח.
ד כז לְהָדְפָהּ הה"א בקמץ חטוף (קטן). הֶעְלִים העי"ן בשוא נח לא בחטף סגול.
ד כט וְשַׂמְתָּ מלרע
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:38
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.79 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/11/2006 ב-09:19:12    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ציטוט:

כא ו יִֽצֲחַק־לִֽי הצ' בשוא נע.

והטעם ב - ח'? או שמא נסוג אחור בגלל המילה 'לי' ואז ב - צ'?
אם נסוג אחור, השווא נע נשמע כמו סגול, וזה לא טוף.

_________________
הפעם נעשה את זה כמו שצריך!

חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/11/2006 ב-09:53:02    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בדרך כלל במילים מוקפות לא כל כך מדברים על מלעיל ומלרע. יש למנחת שי אריכות בזה, נשאיר את זה לפסח.
בכל מקרה למה לדעתך זה צריך להשפיע על מבטא הצ'.
הצ' בשוא נע כיוצא מן הכלל, שרה כנראה אמרה צמד מילים זה לאט ובהדגשה: י-צ-חק-לי.
לפי התימנים (והדקדוק הקדום) שוא נע לפני גרונית (ח' במילה יצחק) מושפע ממבטא הגרונית ומבוטא כמוהו.
הרוב בימינו קוראים שוא נע כמו סגול וכן הם קוראים כאן וזה טוף-טוף. onfire.gif
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:38
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.79 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/11/2006 ב-10:48:17    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ווס מילים מוקפות?
_________________
הפעם נעשה את זה כמו שצריך!

חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/11/2006 ב-13:46:15    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אם האדמור לא יודע מי יודע
כל הסימנים מראים על אדמו"ר פולני שלא יודע עברית
בעברית קלה: מקף הוא קו קטן בין שתי מילים שקוצים לחבר ביניהן. 37.gif 58.gif גם בטעמים יש מילים מחוברות על ידי מקף כמו יצחק-לי onfire.gif [שמת לב למקף בין המילים??? icon_question.gif icon_question.gif ]
יופי
עתה קרא שוב מה שכתבתי 63.gif 4.gif ואם עדין לא הבנת nervous.gif
קדימה הודע לי.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:38
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.79 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/11/2006 ב-14:04:08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני יודע מקף מהו, ותתפלא לשמוע שאני אפילו מודע לחלק מהמשמעויות שלו.
לא ירד לי האסימון שמוקפות הכוונה שיש בינהם מקף.

עכשיו תסביר לי למה במילים מוקפות לא מדברים על הטעמת מלעיל ומלרע.

_________________
הפעם נעשה את זה כמו שצריך!

חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/11/2006 ב-21:27:04    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עתה כשלכולם יש פלאפון אין לא אסימון ולא טלכרד.
אמרתי שזה יותר שייך לידידנו פסח, ובכן המנחת שי במאמר המאריך דן אם במילים מוקפות שלכאורה המקף מאחד אותן אם יש בהן מלעיל ומלרע.
לי אישית יש ראיה שכן לפחות לפעמים.
כל געיא מצביעה על עיכוב קטן בקריאת האות, כאן הגעיא הופכת שווא נח לנע. על זה כמדומה כבר דנו בעבר, נדמה לי שגם המדקדק [איפה הוא נעלם?] ואלמוק דנו בזה.
במילים ארוכות אפשר לדון על הטעמה משנית רחוק מהטעם בסוף המילה. וכמו כן במילים מוקפות.
שבת שלום ומבורך.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
שוס-דוס
אדמו"ר
אדמו



גיל:38
הצטרף בתאריך: Apr 04, 2004
הודעות: 4184
0.79 הודעות ליום
מיקום: מרכז הארץ
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/11/2006 ב-21:29:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אמן!
_________________
הפעם נעשה את זה כמו שצריך!

חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש MSN Messenger
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 10/11/2006 ב-09:41:50    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שוס-דוס כתב/ה:
אני יודע מקף מהו, ותתפלא לשמוע שאני אפילו מודע לחלק מהמשמעויות שלו.
לא ירד לי האסימון שמוקפות הכוונה שיש בינהם מקף.

עכשיו תסביר לי למה במילים מוקפות לא מדברים על הטעמת מלעיל ומלרע.

בוא נגדיר זאת בקצרה:
מילים מוקפות נחשבות כמלה אחת. ההטעמה העיקרית היא כמובן בסוף המילה [בין אם זו בהברה האחרונה ובין אם זאת ההברה לפני האחרונה] הטעמות אחרות חוץ מהטעמה זו הן כמובן משניות, לכן לא יהיה פה מלעיל גמור. אלא י-צחק-לי - ההטעמה המשנית [המכונה גם מתג] היא ביו"ד. שכן 'צחק' היא הברה הצמודה ל-לי. ובדרך כלל אין הטעמה משנית בהברה צמודה להברה המוטעמת, אלא רק בזו שלפניה - וזו היו"ד במקרה דנן.
שבת שלום.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.128 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::