הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
דקדוקי מילים וישב מתוך היבטים

 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 13/12/2006 ב-22:57:19    כותרת הודעה: דקדוקי מילים וישב מתוך היבטים תגובה עם ציטוט

דקדוקי מילים וחלקם בעלי שינויי משמעות בפרשת וישב ובהפטרה. אני נעזר בספר אם למקרא של ר' ניסן שרוני נר"ו. משולבים דקדוקי מילים וטעמים והדרכה לקורא מאורי טאניס נר"ו.
מלים שו"ו ההיפוך מעבר לעתיד הפכה למלרע: וְנָתַתָּ וְנָתַתָּה וּמַשְׁתִּי
לז ג כִּי-בֶן-זְקֻנִים הוּא לוֹ יש להקפיד על מקום הטפחא במילה "הוּא" (ולא לנסות "לאזן" במספר ההברות משני עברי הטפחא). וְעָשָה לוֹ הטעם נסוג לעי"ן, מלעיל.
לז ז מְאַלְּמִים למ"ד דגושה ובשוא נע. קמה מלעיל הקורא מלרע משנה משמעות.
לז טז אֵיפֹה במלרע.
לז כ אֲכָלָתְהוּ הת"ו בשווא נח. הערה הקמץ רחב.
לז כג כֻּתָּנְתּוֹ הת"ו בקמץ קטן.
לז כה לֶאֱכָל-לֶחֶם מתג בלמ"ד הראשונה ויש להקפיד על הפרדת המילים על אף היותן מוקפות (כן הוא הדבר ב"אִם-מָשׁוֹל" לעיל) לחם מוטעם מלעיל.
בָּאָה במלרע.
נְכֹאת אל"ף ללא תנועה, יש לקרא "נכוֹת" (ולא נכוֹאוֹת!).
לז לב וַיְשַׁלְּחוּ הלמ"ד בדגש חזק והשווא הוא נע.
לח ט נְתָן-זֶרַע התי"ו בקמץ חטוף.
לח י וַיֵּרַע הטעם ביו"ד מלעיל.
לח יב וַתָּמָת, בַּת-שׁוּעַ אֵשֶׁת-יְהוּדָה יש להקפיד על מקום הטפחא במילה "ותמת" (ושוב, אין לנסות לאזן במספר ההברות שלפני ואחרי המפסיק).
הוּא ברביע, אין להשגיח בזקף של קורן.
לח כג פֶּן, נִהְיֶה לָבוּז הטפחא במילה "פֶּן".
לח כד לִיהוּדָה הלמ"ד בחירק מלא ואין לבטא שווא ביו"ד.
לח כה לְאִישׁ לְאִישׁ הלמ"ד בשווא נע ולא בקמץ (מצביע על דרכה של תמר. לא ידעה, כביכול, במי מדובר).
לט ד וַיְשָׁרֶת במלעיל, וכן כל וישרת שבתורה כמו ויברך, ויגרש, וכדו' .
לט ט אֵינֶנּוּ בשורק ולא בחולם.
לט יב וַתִּתְפְּשֵׂהוּ בְּבִגְדֿוֹ הבית הראשונה במילה בְּבִגְדֿוֹ דגושה, הדל"ת רפויה.
לט יד הֵבִיא לָנוּ לְצַחֶק בָּנוּ טעם נסוג אחור לה"א ולצד"י בהתאמה.
לט טז וַתַּנַּח במלרע ודגש חזק בנו"ן מלשון להניח (מלעיל עלול להישמע מפועל לנוח כמו בר' ח ד "וַתָּנַח הַתֵּבָה").
מ א לַאֲדֹנֵיהֶם האל"ף מבוטאת בחטף-פתח ויוצאת מכלל משה וכלב.
מ ג וַיִּתֵּן אֹתָם בְּמִשְׁמַר, הבי"ת בשווא ולא בפתח, כבר שמעתי פעם מישהו קורא בפתח מה שמוציא את השרים מאחורי סורג ובריח ושם אותם שומרים!
מ ד אִתָּם וַיְשָׁרֶת אֹתָם האל"ף, פעם בחירק ופעם בחולם.
מ י אַשְׁכְּלֹתֶיהָ האל"ף בפתח.
מ טו שָׂמוּ הטעם במ"ם מלרע.
קריאת חנוכה
במדבר ז ז אַרְבַּעַת הטעם מונח בבי"ת.

הפטרה
זכריה ב יד רָנִּי הרי"ש בקמץ חטוף (קטן). הִנְנִי הנו"ן בשוא נח.
ב טו וְשָׁכַנְתִּי מלרע וְהָיוּ לִי טעם נסוג אחור לה"א וְיָדַעַתְּ העי"ן בפתח.
ב טז וּבָחַר מלרע לא נסוג אחור.
ג ו וַיָּעַד הטעם ביו"ד.
ג ז וְגַם תִּשְׁמֹר אֶת-חֲצֵרָי טעם טפחא במילה "גם" מַהְלְכִים הה"ה והלמ"ד בשוא. הראשון בה"ה נח, והשני בלמ"ד נע.
ד א כְּאִישׁ אֲשֶׁר-יֵעוֹר מִשְּׁנָתוֹ טפחא במילה "כאיש", ובמילה "משנתו" דגש חזק בשי"ן (מלשון שינה).
ד ב וְגֻלָּהּ במפיק.

מי שרוצה להימנות על ההיבטים:
[email protected]
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.062 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::