הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
רמת הפיסוק של הסגול

 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
iyossi
מתפלל מן המניין
מתפלל מן המניין




הצטרף בתאריך: Mar 17, 2007
הודעות: 26
0.01 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 17/03/2007 ב-22:46:12    כותרת הודעה: רמת הפיסוק של הסגול תגובה עם ציטוט

שלום,
פעם שמעתי ממישהו, שהסגול מפסיק (כמעט) כמו אתנחתא. עכשיו שמעתי מיהודי אחר, בשם הרב ברויאר שהסגול הוא שליש. מה הנכון ?
תודה
יוסי
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהוא
רב
רב




הצטרף בתאריך: Jan 13, 2004
הודעות: 687
0.13 הודעות ליום
מיקום: סעד
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 17/03/2007 ב-23:00:08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נכון הוא שליש, אבל שלזינגר, ובעקבותיו גם זכריה גורן (מחבר ספר נחמד 'טעמי המקרא כפרשנות') סבורים כי לפעמים כחו כמו עולה ויורד בטעמי אמ"ת. בספר הנ"ל הוא מבסס את דבריו אבל איננו מקובל על ה'מבינים'.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש בקר באתר הבית של המשתמש
יניב_אלמוק
חזן
חזן




הצטרף בתאריך: Oct 03, 2006
הודעות: 186
0.04 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 17/03/2007 ב-23:25:17    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שבוע טוב
באופן כללי כל פסוק מתחלק לשני חלקים שהיחס ביניהם שוה. על פי צורת נגינתו של הסגולתא , ועל פי המיקרים שזכורים לי, פסוק עם סגולתא שובר את המבנה השיגרתי ומחלק את הפסוק לשלושה חלקים עם יחס שוה (אולי זו גם כוונתו של אליהוא בעולה ויורד). בכל מקרה על דרגת הפסקתו (בדרגת אתנח או פחות ממנו) לא תהיה תמימות דעים כי אפשר לשלוף הרבה דוגמאות לכל דיעה.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 18/03/2007 ב-08:28:53    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ברור דבר אחד בטעמי כ"א ספרים הסגול כמעט כמו אתנח.
כל הדיבורים על שליש הם בטעמי אמת.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
iyossi
מתפלל מן המניין
מתפלל מן המניין




הצטרף בתאריך: Mar 17, 2007
הודעות: 26
0.01 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 18/03/2007 ב-21:02:39    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אליהו כתב/ה:
ברור דבר אחד בטעמי כ"א ספרים הסגול כמעט כמו אתנח.
כל הדיבורים על שליש הם בטעמי אמת.
"ברור" - למי ?
לפחות לרב ברויאר לא.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 18/03/2007 ב-22:09:29    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אודה לך מאוד אם תגיד לי באיזה עמוד בספר של ברויאר כתוב הדבר המוזר הלא נכון שסגול הוא שליש. icon_question.gif 57.gif
עד כמה שזכור לי הוא אומר את ההיפך.
הקיסרים הם אתנח וסילוק; המלכים סגול זקף וטיפחא-טרחא
המשנים פשטא רביע תביר וכו'
השלישים תלישא פזר גרש וכו'
עתה אני מצפה לראות איפה בכ"א ספרים כתוב לא כך! icon_exclaim.gif
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
iyossi
מתפלל מן המניין
מתפלל מן המניין




הצטרף בתאריך: Mar 17, 2007
הודעות: 26
0.01 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 18/03/2007 ב-22:28:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

סליחה על הטעות. 60.gif
סגול הוא באמת מלך - אבל עדיין הוא לא קיסר.
המקור שממנו שמעתי שהוא מפסיק כמו אתנח - הוא פרופסור אורי שרביט.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 18/03/2007 ב-22:58:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יש דבר מענין המילה סף היא בפתח.
בפרשת בוא היא בקמץ באתנח אבל לא בסגול שמות יב כב.
מעניין הוא שבשאר מקומות במקרא סף בפתח אפילו בסילוק!
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהוא
רב
רב




הצטרף בתאריך: Jan 13, 2004
הודעות: 687
0.13 הודעות ליום
מיקום: סעד
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 19/03/2007 ב-21:41:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יש שני מיני 'סף': 1=כוס, והוא מקבל קמץ בקיסר (שמותיב)
2=מפתן, והוא נשאר לעולם ב'ס' פתוחה.(שופטים יט)
ויש גם שם אדם (שמואל ב' כא)
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש בקר באתר הבית של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 19/03/2007 ב-22:20:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה על ההבהרה, יש להעיר שככל הנראה שניהם בעלי שורש ספף.
הבחנה זו נמצאת בספר השרשים של הרד"ק.
ה"כפילות" אינה מפריעה לקמץ באס"ף אבל יש מילים שלא תקבלנה קמץ כמו מס [חוץ מאשר למס מרעהו דאיוב]
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 21/03/2007 ב-21:58:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אליהו כתב/ה:
ברור דבר אחד בטעמי כ"א ספרים הסגול כמעט כמו אתנח.
כל הדיבורים על שליש הם בטעמי אמת.
ברור?!? שו הד'א אליהו? הסגול הוא מלך כמו זקף. אלא שהוא מופיע רק בפסוקים ארוכים. ממתי כח הפסקתו הוא כשל אתנח? יש לך דוגמא אולי?
ובקשר למה שכתבו שכוח הפסקתו הוא כשל עולה ויורד דתהלים - איני מבין כלל דבר זה: עולה ויורד דתהלים הוא כמו סוף פסוק [הוא האתנח האמיתי של ספרי אמ"ת] ובוודאי שכוח הפסקתו של הסגול נמוך ממנו.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 21/03/2007 ב-22:49:41    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טוב דוגמאות כנראה אחרי הבלגן של ערב פסח יענו אחרי החג.
אבל מי מפריע לך לעשות חיפוש לפי טעמים?
בדבר השני כנראה אתה צודק.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.159 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::