הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
דקדוקי מילים שיר השירים

 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.51 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 29/03/2007 ב-08:53:28    כותרת הודעה: דקדוקי מילים שיר השירים תגובה עם ציטוט

דקדוקי מילים וטעמים במגילת שיר השירים בתוספת הדרכה לקורא מאורי טאניס נר"ו.
אין לעשות ניגון של סיום הספר בסוף כל פרק. לחלוקה הנוצרית אין כל משמעות לגבינו.
א ב כִּֽי-טוֹבִים דֹּדֶיךָ מִיָּֽיִן׃ הטיפחא במילה דֹּדֶיךָ.
א ד מָשְׁכֵנִי אַחֲרֶיךָ נָּרוּצָה: הנו"ן דגושה "אתי מרחיק" (בא מרחוק) אע"פ שהנו"ן אינה מוטעמת, טעם טפחא בתיבת 'משכני'
א ז שֶׁאָֽהֲבָה מקרה נדיר של טעם ואחריו געיא והטעמה במקום העיקרי מלרע. מועתק מכא"צ. שַׁלָּמָה שי"ן פתוחה; הטעם במ"ם מלרע. כְּעֹטְיָה: הטי"ת בשווא נע
א ח בְּעִקְבֵי הקו"ף רפויה אין בה דגש לתפארת שיש במקומות אחרים.
א ט בְּרִכְבֵי הבי"ת השניה רפויה. רַעְיָתִֽי׃ העי"ן בשוא נח לא בחטף.
א טז אַף-עַרְשֵׂנוּ: שׂי"ן שמאלית
א יז רַחִיטֵנוּ כתיב, קרי: רַהִיטֵנוּ הרי"ש בפתח!
ב ה הַיָּיִן היו"ד קמוצה בזקף.
ב ז וְֽאִם-תְּעוֹרֲרוּ העי"ן במרכא לא בגעיא. כך נראה לקרוא בכא"צ וכך ברור בכ"י לנינגרד וששון, הרי"ש בשווא נע ולא בחטף כפי שמופיע בחלק מהדפוסים, כן הדבר גם בהמשך
ב י וְאָמַר לִי: טעם נסוג אחור לאל"ף
ב יא הַסְּתָו הסמ"ך בשוא נע עקב הדגש, בעיקר צריכים להיזהר הקוראים תי"ו רפויה כסמ"ך! הָלַךְ לֽוֹ׃ אין טעם נסוג אחור
ב יג נָתְנוּ רֵיחַ: טעם נסוג אחור לנו"ן הראשונה
ב טו אֶֽחֱזוּ-לָנוּ: העמדה קלה באל"ף בגלל הגעיה שם. סְמָדַֽר׃ הדלי"ת פתוחה, המקמץ משתבש.
ב יז וְנָסוּ הטעם בנו"ן, לא בסמ"ך. עַל-הָרֵי בָֽתֶר הטעם נסוג לה"א.
ג א אֵת שֶֽׁאָהֲבָה נַפְשִׁי הטעמים במילים האלה מתחלפים. צריך לשים לב.
ג ב וַאֲסוֹבֲבָה הוי"ו בפתח לא בקמץ, בי"ת ראשונה בשווא ולא בחטף כפי שמופיע בחלק מהדפוסים, כן הדבר גם בהמשך המגילה. אֲבַקְשָׁה הקו"ף ללא דגש.
ג ד עַד-שֶׁהֲבֵיאתִיו: הטעמה משנית בשי"ן
ג ה וְֽאִם-תְּעוֹרֲרוּ כאן העי"ן ללא ספק במרכא בכתר ארם צובא, ובכתבי היד.
ג ו כְּתִֽימְרוֹת: המ"ם בשווא נע ולא בחטף כפי שמופיע בתכנת הכתר
ג ז שֶׁלִּשְׁלֹמֹה מילה אחת, למ"ד דגושה בחירק.
ג ח אֲחֻזֵי חֶרֶב: טעם נסוג אחור לחי"ת (בתיבה הראשונה)
ג ט עָשָׂה לוֹ: טעם נסוג אחור לעי"ן
ג י עָשָׂה כֶסֶף: טעם נסוג אחור לעי"ן
ג יא צְאֶנָה ׀ וּֽרְאֶינָה הרי"ש בשוא נח, אע"פ שיש געיא בוי"ו לפניה. בָּעֲטָרָה הבי"ת בקמץ.
ד א שַׂעְרֵךְ העי"ן בשוא נח.
ד ב מִן-הָרַחְצָה החי"ת בשוא נח.
ד ג מִבַּעַד הבי"ת פתוחה ומוטעמת, לא להחליף עם בְּעַד הַחַלּוֹן של אם סיסרא!
ד ה תְּאוֹמֵי צְבִיָּה לא להחליף עם תָּאֳמֵי צְבִיָּֽה לקמן ז ד.
ד ו אֵלֶךְ לִי הטעם נסוג לאל"ף ותנועת הלמ"ד נתקצרה לסגול.
ד י מַה-יָּפוּ הטעם בפ"א מלרע.
ד יא שַׂלְמֹתַיִךְ: שׂי"ן שמאלית
ד יב גַּן ׀ נָעוּל אֲחֹתִי כַלָּה גַּל נָעוּל בשני המקומות עלולה האות שלפני נָעוּל, נו"ן או למ"ד, להיבלע.
יג-יד 'עִם פְּרִי מְגָדִים' 'עִם כָּל-עֲצֵי לְבוֹנָה' 'עִם כָּל-רָאשֵׁי בְשָׂמִֽים'׃ טעם טפחא בתיבת 'עם'
ד יד וַאֲהָלוֹת להקפיד על הניקוד הנכון. וי"ו בפתח; אל"ף בחטף-פתח; ה"א בקמץ.
ד טו מַעְיַן: העי"ן בשווא נח ולא בפתח
ה ב שֶׁרֹּאשִׁי: דגש חזק ברי"ש, אחד המקומות הבודדים במקרא בהם ניתן למצוא דגש באות רי"ש. רְסִיסֵי לָֽיְלָה׃ טעם נסוג אחור לסמ"ך הראשונה
ה ג פָּשַׁטְתִּי: הטי"ת בשווא נח על אף הקושי. אֵיכָכָה מלעיל בניגוד למגילת אסתר ששם הטעם מלרע (גם כאן וגם שם שתי המילים באותו פסוק, ואין הן מופיעות עוד במקרא!) אֵיכָכָה אֲטַנְּפֵֽם׃ יש להקפיד על הפרדת התיבות
ה יב עַל-אֲפִיקֵי מָיִם: טעם נסוג אחור לפ"א. בֶּחָלָב: העמדה קלה בבי"ת להדגשת הסגול להבדיל בין מיודע ללא מיודע בשווא
ה יג מֶרְקָחִים: יש להיזהר משיכול אותיות, אין לקרא 'מרחקים'
ה טו עַמּוּדֵי שֵׁשׁ: טעם נסוג אחור למ"ם
ה טז חִכּוֹ מַֽמְתַקִּים המ"ם בשוא נח אע"פ שיש געיא במ"ם שלפניה, עם זאת התי"ו רפויה.
ו ד כַּנִּדְגָּלֽוֹת לבטא מילה זו נכונה (דלי"ת לפני גימ"ל). יש להיזהר משיכול אותיות, דג-גד
ו ה הָסֵבִּי הבי"ת דגושה. שֶׁהֵם: הטעמה משנית בשי"ן
ו י הַנִּשְׁקָפָה: במלרע!
ו יא הֲפָרְחָה: ה"א השאלה מנוקדת בחטף פתח ולכן הפ"א אחריה רפה, הרי"ש בשווא נע
ז ב אָמָּֽן׃ האל"ף בקמץ קטן
ז ג שָׁרְרֵךְ השי"ן בקמץ חטוף (קטן) הרי"ש בשוא נח, המציינים שוא נע משבשים שיבוש חמור!
ז ה תָּאֳמֵי צְבִיָּֽה׃ התי"ו בקמץ רחב (קמץ בהברה פתוחה) האל"ף בחטף קמץ הנקרא ברוב המקומות כחולם. לא להחליף עם תְּאוֹמֵי צְבִיָּה לעיל ד ה.
ז ח לְאַשְׁכֹּלֽוֹת האל"ף פתוחה. הכ"ף בחולם.
ז ט וְיִֽהְיוּ-נָא: הוא"ו בשווא. כְּאֶשְׁכְּלוֹת כאן האל"ף סגולה. הכ"ף בשווא נע להבדילו מהפסוק הקודם בחולם, בגלל צורת הנסמך
ז יד נָֽתְנוּ-רֵיחַ: העמדה קלה בנו"ן בגלל הגעיה שם
ח א אֶשָּׁקְךָ: השי"ן בדגש ובקמץ רחב הקו"ף בשוא נע. מלשון נשיקה, יש להיזהר מהצורה הדומה בפסוק הבא אַשְׁקְךָ, מלשון השקייה
ח ב אֶנְהָֽגֲךָ הה"א בקמץ רחב הגימל בשוא נע. מִיַּיִן הָרֶקַח לא מִיֵּין.
ח ג וּֽמַה-תְּעֹרֲרוּ גם כאן העי"ן במרכא ולא בגעיא. (כא"צ לא הגיע לידינו, אבל כך בששון ובלנינגרד).
ח ה חִבְּלַתְךָ אִמֶּךָ הלמ"ד בפתח ומוטעמת (מלעיל). יְלָדַֽתְךָ׃ הדלי"ת פתוחה ומוטעמת (מלעיל).
ח ו רְשָׁפֶיהָ רִשְׁפֵּי: פ"א ראשונה רפה והשנייה בדגש קל. שַׁלְהֶבֶתְיָֽהֿ׃ מילה אחת הה"א הראשונה במרכא והטעמה משנית, הה"א השנייה ללא מפיק.
ח ז בָּאַהֲבָה הבי"ת הראשונה בקמץ מראה על יידוע.
ח ט טִירַת כָּסֶף: טעם נסוג אחור לטי"ת
ח י כְּמוֹצְאֵת שָׁלֽוֹם הצד"י בשוא נע והאל"ף בצירי.
ח יא לַנֹּטְרִים הלמ"ד פתוחה. יָבִא בְּפִרְיוֹ הבית דגושה בגלל הפ"א הבאה אחריה.
ח יב לְנֹטְרִים הלמ"ד בשוא.
ח יד וּֽדְמֵה-לְךָ נראה שהדלית בשוא נע. המנחת שי מעיד על כ"י שבהם יש חטף פתח בדלי"ת.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.094 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::