הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
ואקח את הלוים מתוך היבטים לפרשת בהעלותך

 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.48 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 30/05/2007 ב-21:08:36    כותרת הודעה: ואקח את הלוים מתוך היבטים לפרשת בהעלותך תגובה עם ציטוט

ח יח וָֽאֶקַּח אֶת-הַלְוִיִּם: כך מוטעם בתוכנת הכתר, לנינגרד ובריטיש פשטא וזקף; ששון, ששון1 ונציה: טיפחא ואתנח.
עיין בספר של ר"מ ברויאר "כא"צ והנוסח המקובל של המקרא" עמ' 46 ו 51. בעלי תוכנת בר-אילן העדיפו את לנינגרד; ר"מ ברויאר וכן כל הדפוסים (חוץ מדותן שמעתיק את לנינגרד) העדיפו את ששון וונציה.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.29 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 30/05/2007 ב-22:49:12    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אבל מבחינת התחביר זה היינו הך.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
דתי_ברשת
מנהל האתר
מנהל האתר




הצטרף בתאריך: 16/11/2003
הודעות: 15405
0.85 הודעות ליום
מיקום: המבורג, גרמניה
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/05/2007 ב-14:44:40    כותרת הודעה: Re: ואקח את הלוים מתוך היבטים לפרשת בהעלותך תגובה עם ציטוט

אליהו כתב/ה:
ח יח וָֽאֶקַּח אֶת-הַלְוִיִּם: כך מוטעם בתוכנת הכתר, לנינגרד ובריטיש פשטא וזקף; ששון, ששון1 ונציה: טיפחא ואתנח.
עיין בספר של ר"מ ברויאר "כא"צ והנוסח המקובל של המקרא" עמ' 46 ו 51. בעלי תוכנת בר-אילן העדיפו את לנינגרד; ר"מ ברויאר וכן כל הדפוסים (חוץ מדותן שמעתיק את לנינגרד) העדיפו את ששון וונציה.

וואלה. קראתי את זה פעמיים, ועדיין זה סינית בשבילי.

יסלח לי כבודו על בורותי. להלן מונחים שלא הבנתי/הכרתי:

תוכנת הכתר - לא שמעתי עליה מעולם. ומדוע היא כה חשובה בעיניך? העל פיה ישק דבר?
לנינגרד ובריטיש - מה זה?
ששון, ששון1 - וזה מה?
ונציה - חוץ מזה שזו עיר, לא הבנתי מה הקשר לכאן.
כא"צ - מה ראשי התיבות?
דותן - מה הכוונה דפוס? כמו קורן?

_________________
"יש בעולם שלושה סוגים של אנשים: כאלה שיודעים לספור וכאלה שלא"
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.29 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 02/06/2007 ב-22:49:54    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ובכן:
תכנת הכתר זה נוסח המקרא של כתר ארם צובה בההדרת פרופ' כהן. בחלקים ששרדו מהכתר, זה נוסח הכתר. ובחלקים שלא שרדו כמו רוב התורה - זה משוחזר, לא ברור לי לפי אלו כללים. אבל התרשמתי שאלו כללים ידועים ולגבי הרוב אין ויכוח.
לנינגרד, בריטיש, ששון, ששון 1 אלו שמות של כתבי יד עתיקים של התנ"ך, לא ידוע לי אם בשלמות או לא. כתב יד לנניגרד בכל אופן שלם ונוסח התנ"ך שבתוכנת פרוייקט השו"ת הוא על פיו.
ונציה הוא שמו של הדפוס המפורסם שהדפיס את התנ"ך בשנת רע"ח ובשנת רפ"ד, על המסורת והטעמים שלו עבד יעקב אדוניהו בן חיים שהתנצר לבסוף, אולם עבודתו היתה מקצועית, והתנ"ך הזה היה גורם חשוב לעתים בהכרעות.
כא"צ - ראשי תיבות של כתר ארם צובה.
דותן - שם של מחבר.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.48 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 03/06/2007 ב-07:36:22    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נסביר עוד קצת את הסינית.
פרופ' אהרן דותן הוציא לאור לפני כשלושים שנה תנ"ך ע"פ כ"י לנינגרד.
לכן, כשאני מציין לכ"י לנינגרד אני מציין אליו. אינני יודע עד איזו מידה הוא הרשה לעצמו לסטות מנוסח לנינגרד.
אגב, אינני יודע אם היום אבל במשך זמן רב הוא היה התנ"ך הצבאי הנפוץ ונלווה אליו פירוש [הפירוש לא נעשה בשביל דותן כי גם בתנכים הצבאיים לפני דותן הוא היה].
נדמה לי שגם בראילן רגיל עבר לכתר אבל יתכן שנשארו שאריות של לנינגרד.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
giladhar
גבאי
גבאי




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 82
0.02 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 03/06/2007 ב-20:36:56    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בר אילן רגיל הוא ע"פ כ"י לנינגרד ולא ע"פ הכתר
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.48 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 03/06/2007 ב-21:02:30    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

צודקים, בספר כא"צ והנוסח המקובל עמ' 36 מראה ר"מ ברויאר נטיה של לנינגרד להדגיש למ"ד של לי-לו-לך וכד' אחרי הסיום תֶּן
בבר-אילן רגיל כולם דגושים ובתכנת הכתר כולם רפויים ללא דגש.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.078 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::