הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
ניקוד "חסד לאלפים"

 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
כוכב-דוד
רב האתר
רב האתר



גיל:57
הצטרף בתאריך: Sep 23, 2008
הודעות: 2479
0.67 הודעות ליום
מיקום: ירושלים
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 28/10/2008 ב-22:09:34    כותרת הודעה: ניקוד "חסד לאלפים" תגובה עם ציטוט

כיצד מנוקדת האת ל' הראשונה במילה לאלפים, ומדוע?

אכתוב תשובה בלי נדר בקרוב. למי שרוצה בנתיים להשיב – שים לב! התשובה מעט מורכבת!
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 29/10/2008 ב-10:07:10    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

במקרא מופיע במקומות האלה
1. שמות כ,ו: וְעֹ֥֤שֶׂה חֶ֖֙סֶד֙ לַאֲלָפִ֑֔ים לְאֹהֲבַ֖י וּלְשֹׁמְרֵ֥י מִצְוֹתָֽי׃ ס
2. שמות לד,ז: נֹצֵ֥ר חֶ֙סֶד֙ לָאֲלָפִ֔ים נֹשֵׂ֥א עָוֹ֛ן וָפֶ֖שַׁע וְחַטָּאָ֑ה וְנַקֵּה֙ לֹ֣א יְנַקֶּ֔ה פֹּקֵ֣ד׀ עֲוֹ֣ן אָב֗וֹת עַל-בָּנִים֙ וְעַל-בְּנֵ֣י בָנִ֔ים עַל-שִׁלֵּשִׁ֖ים וְעַל-רִבֵּעִֽים׃
3. דברים ה,י: וְעֹ֥֤שֶׂה חֶ֖֙סֶד֙ לַאֲלָפִ֑֔ים לְאֹהֲבַ֖י וּלְשֹׁמְרֵ֥י מִצְוֹתָֽו מִצְוֹתָֽי׃ ס
4. ירמיהו לב,יח: עֹ֤שֶׂה חֶ֙סֶד֙ לַֽאֲלָפִ֔ים וּמְשַׁלֵּם֙ עֲוֹ֣ן אָב֔וֹת אֶל-חֵ֥יק בְּנֵיהֶ֖ם אַחֲרֵיהֶ֑ם הָאֵ֤ל הַגָּדוֹל֙ הַגִּבּ֔וֹר ה֥' צְבָא֖וֹת שְׁמֽוֹ׃

למי שיש תוכנה מתאימה הטעמים לא יבלבלו אותו אם לא אפשר להעתיק לוורד
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
כוכב-דוד
רב האתר
רב האתר



גיל:57
הצטרף בתאריך: Sep 23, 2008
הודעות: 2479
0.67 הודעות ליום
מיקום: ירושלים
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 29/10/2008 ב-12:52:13    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נכון!
ועכשיו, למה ההבדלים, ומה משמעותם?
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 29/10/2008 ב-13:07:31    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יש מקומות ש"אלפים" מיודע. ויש שלא.
למה כאן כך וכאן כך אינני יודע
במציאות רק בי"ג מידות מיודע
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
כוכב-דוד
רב האתר
רב האתר



גיל:57
הצטרף בתאריך: Sep 23, 2008
הודעות: 2479
0.67 הודעות ליום
מיקום: ירושלים
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 29/10/2008 ב-22:40:46    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נכון, לַאלפים פירושו אֶל אלפים, ואילו לָאלפים פירושו אֶל הָאלפים.

ובכן, בעשרת הדברות, בין ביתרו ובין בואתחנן, בין בטעם תחתון ובין בעליון, הניקוד הוא בפתח:
אָנֹכִי... פֹּקֵד עֲוֹן אָבֹת עַל בָּנִים עַל שִׁלֵּשִׁים וְעַל רִבֵּעִים לְשֹׂנְאָי, וְעֹשֶׂה חֶסֶד לַאֲלָפִים לְאֹהֲבַי וּלְשֹׁמְרֵי מִצְוֹתָי.
לאמור: כשם שאני זוכר עוון אבות להעניש את בניהם נכדיהם וניניהם, כך שאני זוכר מצוות אבות לגמול לזרעם לְאלף דור. ל' הראשונה של לאלף לא מיודעת, וככתוב בדברים ז, ט
הָאֵל הַנֶּאֱמָן שֹׁמֵר הַבְּרִית וְהַחֶסֶד לְאֹהֲבָיו וּלְשֹׁמְרֵי (מצותו) מִצְוֹתָיו לְאֶלֶף דּוֹר:
ובסוף הפסוק מבואר, למי אני זוכר? לאלו אלפים? לְאֹהֲבַי וּלְשֹׁמְרֵי מִצְוֹתָי.

ואילו בי"ג מידות הרחמים הניקוד בקמץ: נֹצֵר חֶסֶד לָאֲלָפִים. ולא מבואר למי, אלא אל האלפים - אותם שפרטתי לך במעמד מתן תורה לעיל - לְאֹהֲבַי וּלְשֹׁמְרֵי מִצְוֹתָי.

ובירמיהו לב, יח עֹשֶׂה חֶסֶד לַאֲלָפִים וּמְשַׁלֵּם עֲוֹן אָבוֹת אֶל חֵיק בְּנֵיהֶם אַחֲרֵיהֶם.
אינו מיודע כי אין כאן איזו הפניה לאלפים מיודעים דלעיל כמו בי"ג מידות הרחמים. ועוד, שניכר שירמיהו רוצה פשוט להעתיק את האמור בעשרת הדברות, אך בסגנון שונה.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 29/10/2008 ב-23:36:23    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לפי אותו הגיון שאתה מעמיד, היה צריך לומר בי"ג מידות גם 'פוקד עוון האבות על הבנים', אותם אבות ובנים שהוזכרו לעיל במתן תורה.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
כוכב-דוד
רב האתר
רב האתר



גיל:57
הצטרף בתאריך: Sep 23, 2008
הודעות: 2479
0.67 הודעות ליום
מיקום: ירושלים
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/10/2008 ב-00:35:23    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בפסוק בשמות לד, ז
פֹּקֵד עֲוֹן אָבוֹת עַל בָּנִים וְעַל בְּנֵי בָנִים עַל שִׁלֵּשִׁים וְעַל רִבֵּעִים
הוזכר עון אבות ומובן שהעונש בא על אותם עוונות. לכן אין צורך לרמז לכתוב בשמות כ, ד:
פֹּקֵד עֲוֹן אָבֹת עַל בָּנִים עַל שִׁלֵּשִׁים וְעַל רִבֵּעִים לְשֹׂנְאָי.
אולם בתחילת הפסוק שם: נֹצֵר חֶסֶד לָאֲלָפִים, לא מוזכר על מה ולמי נצירת החסד, לכן צריך לרמז לכתוב: לְאֹהֲבַי וּלְשֹׁמְרֵי מִצְוֹתָי, על אהבת ה' ושמירת מצוותיו.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 31/10/2008 ב-01:22:10    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נראה לך ש'לאלפים' מיודע כבר ירמוז לקורא שהכוונה לענין הקודם? אני למשל לא הייתי נרמז מכך.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.096 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::