הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
זוטות אחרי-קדושים

 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אליהוא
רב
רב




הצטרף בתאריך: Jan 13, 2004
הודעות: 687
0.13 הודעות ליום
מיקום: סעד
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 17/04/2010 ב-21:54:05    כותרת הודעה: זוטות אחרי-קדושים תגובה עם ציטוט

א' האזרח (זקף קטן בלבד) והגר...
ואל אשת עמיתך (זקף בלבד)
שני הפסוקים הנ"ל נדונו על ידי הרב ברויאר (טעמי המקרא עמוד 124)
וגם על ידי ייבין (כתר אר"ץ ניקודו וטעמיו עמוד 201 ועמוד 206)
האזרח ראוי לזקף גדול ומוטעם ז"ק עם געיה ואילו עמיתך ראוי למונח-זקף.
אין כלל מתי 'מעדיפים' את הזקף הפשוט, ושני הספרים מביאים רשימת 'חריגים'.

ב' זבחיהם אשר הם זבחים - שתי זרקא 'מתרדפות'.
לפני סגול (ויש כללים דומים לפני זקף או טרחא) הטעם המפסיק המחלק את תחומו ('משנה')
מקבל כמה צורות: זרקא, פשטא ורביע,
וכאשר יש כמה משנים, מספר התיבות לפני הסגול קובע איזה משנה יוצב בכל מקום.
ראה מל"ב א,טז לשלוש זרקא ועוד רביע לפניהן:
סמיכות הזרקות זו לזו מבטיחה שלא יוצבו פשטא במקומן, אף כי לפי הכללים היה אפשר גם פשטא-רביע במקום שתי הזרקא הראשונות.
ראה גם בדבר השני (טעם עליון כמובן) בשמות שיש שם שני רביע בלי פשטא,
המתאפשר מאורך הקטעים בין הטעמים.


וכמובן, ראה גם מלפני שלוש שנים:
http://www.hagigim.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=15250&highlight=%E6%E5%E8%E5%FA
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש בקר באתר הבית של המשתמש
שחל
רב
רב




הצטרף בתאריך: Mar 28, 2008
הודעות: 380
0.10 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 21/04/2010 ב-03:45:32    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עוד יש שני רביעי סמוכים בפ' אמור כב,ג - אמור אליהם... זרעכם
ובתחלת פ' חקת - דבר אל-בני ישראל... תמימה
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
פסח
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 25, 2006
הודעות: 1389
0.31 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 25/04/2010 ב-22:33:42    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ובעוד ענין שאינני זוכר אם עסקנו בו בפורום הזה.
תמיד הטרידה אותי השאלה מדוע הטעמים מפסקים לפעמים 'אני - ה' אלוקיכם', ולפעמים 'אני ה' - אלוקיכם'. זה עתה הראני ידיד דבר מעניין מאוד: אם קודמת תיבת 'כי' למילים 'אני ה' אלוקיכם', יבוא ההפסק תמיד בתיבת ה'. אבל אם לא קודמת 'כי' - יבוא ההפסק בתיבת 'אני'.
הכלל הזה תקף בכל התנ"ך [אלוקיכם או אלוקיהם] זולת מקום אחד בזכריה י ו: 'כי אני ה' אלוקיהם ואענם'. ומסתבר ששם הסיבה היא תיבת 'ואענם' המעתיקה את נקודת הכובד של המשפט.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.066 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::