הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
כיצד יש להגות

 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אבישי_ל
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Jan 04, 2006
הודעות: 4136
0.88 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 01/01/2012 ב-20:55:48    כותרת הודעה: כיצד יש להגות תגובה עם ציטוט

שלום למדקדקים

כיצד יש להגות את המילה "אלוה" בפסוק "מלפני אדון חולי ארץ, מלפני אלוה יעקב"
האם eloha או eloah ?
כלומר, האם דין האות ה במילה זו כדין האות ח במילה "תפוח" ?
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהוא
רב
רב




הצטרף בתאריך: Jan 13, 2004
הודעות: 687
0.13 הודעות ליום
מיקום: סעד
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 01/01/2012 ב-21:12:39    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ELOAH
בדיוק כמו תפוח, שבוע וכד'
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש בקר באתר הבית של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 01/01/2012 ב-23:15:50    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אוסיף שיש מסורת קריאה אחרת
elowah

בכנס חנוכה אשתקד מישהו דיבר על פתח גנובה
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
יעקב.ב.
רב
רב




הצטרף בתאריך: Sep 05, 2011
הודעות: 474
0.18 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 02/01/2012 ב-16:31:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אכן, בפתח גנובה יש ב' דעות, או שמוסיפים א', או שמוסיפים את האות הנמשכת מהתנועה הקודמת, י' אחרי צירי, ו' אחרי חולם וכו'.
בכל האותיות הגרוניות (א' ה' ח' ע') הבאות בשוא בסוף המילה, שלפניהם תנועה גדולה (פרט לקמץ), יבוא פתח גנובה, ע"מ שלא תבלע האות הגרונית (למעשה רק באותיות ה' ח' ע' משום שאין דוגמא עם א'), וא"כ גם בדוגמא שהבאת ברור שקורים אות גנובה לפניה, ולא את הה"א בפתח.
האמת היא, שיש לזה ראיה פשוטה מניקוד המילה שהבאת, שהלא מנוקד "אלוֺהַּ" הה"א בפתח, ובנקודת המפיק, ומדוע צריך את סימון המפיק, הלא מפיק בא רק כשאין הה"א מנוקדת, לסמן שאינה נחה, אלא נקראת בשוא נח, אך כאשר מנוקדת בפתח, הלא ממילא הה"א נשמעת, ואינה זקוקה למפיק, אלא ע"כ שמשום שהה"א נקראת רק בשוא נח (משום שהפתח נקרא על התנועה הגנובה שנקראת לפניה, ולא על הה"א), צריכים לסמן שהה"א נקראת.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל
כוכב-דוד
רב האתר
רב האתר



גיל:57
הצטרף בתאריך: Sep 23, 2008
הודעות: 2479
0.67 הודעות ליום
מיקום: ירושלים
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 02/01/2012 ב-19:34:02    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יעקב.ב. כתב/ה:
אכן, בפתח גנובה יש ב' דעות, או שמוסיפים א', או שמוסיפים את האות הנמשכת מהתנועה הקודמת, י' אחרי צירי, ו' אחרי חולם וכו'.

לכאורה נראה שאין מחלוקת בין שתי הדעות, או שלא אמורה להיות מחלוקת, והיינו הך.
שכן האומרים שקיימת א' לפני הגרונית, אין הכוונת לא' ממש של תחילת תנועה. וכי למה שיתוסף פה עיצור מיותר?
ובלאו הכי קיים ואו במוצא השורוק והחולם, ויוד במוצא החיריק והצירה (במבטא האשכנזי, המקורי) כלשון המובאת במנחת שי בראשית א, ו.

אגב מעניין שמבטא התימנים להוסיף ואו במוצא החולם שלפני פתח גנובה וכן יוד במוצא הצירה שלפני פתח גנובה, למרות שאינם הוגים ואו במוצא חולם דעלמא או יוד במוצא צירה דעלמא.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
יעקב.ב.
רב
רב




הצטרף בתאריך: Sep 05, 2011
הודעות: 474
0.18 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 03/01/2012 ב-09:34:44    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אכן, גם אני רציתי לטעון שזו אינה מחלוקת בעצם, כי מוסיפים פתח לפניו איכשהו, ולאחד זה נשמע כאל"ף ולשני כהמשך התנועה הקודמת, אך עכ"פ, במדקדקים זה כתוב בב' האופנים הנ"ל.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל
יעקב.ב.
רב
רב




הצטרף בתאריך: Sep 05, 2011
הודעות: 474
0.18 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 03/01/2012 ב-09:45:07    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אגב, רוב העולם כשלומדים וכדומה ואינם אומרים שם השם אלא הופכים באלוקות את הה"א לקו"ף, במילה א-ל-ו-ה הם אומרים אלוֹקַ, והקו"ף בפתח, אך בעצם זה לא נכון, שהלא אין פתח כלל במילה זו, אלא רק מחמת הה"א בשוא בסוף המילה, אך כאשר קוראים בקו"ף אין מקום לומר פתח, וצ"ל אלוֹקְ, הקו"ף בשוא.
במחשבה שניה, אולי עדיף לומר כן הקו"ף בפתח, משום שכאשר למדתי עם חברותא ואמרתי אלוֹקְ, הוא התפוצץ מצחוק עד שזה קטע את רצף הלימוד, וע"כ עדיף אולי לומר משובש, אך להרויח את הרצף, מאשר להיפך....
69.gif 69.gif 69.gif 69.gif 69.gif 69.gif 69.gif 63.gif 63.gif 63.gif 69.gif 69.gif 69.gif 69.gif 69.gif 69.gif 69.gif
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל
כוכב-דוד
רב האתר
רב האתר



גיל:57
הצטרף בתאריך: Sep 23, 2008
הודעות: 2479
0.67 הודעות ליום
מיקום: ירושלים
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 04/01/2012 ב-01:49:46    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

חברותא ללשון לחוד, וחברותא לגמרא לחוד.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.132 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::