הגיגים  
 תפריט ראשי
· עמוד הבית
· פורומים
· צור קשר
· כניסה למנהלי האתר
 

כרטיס אישי | מפתח הפורומים | שאלות ותשובות | חיפוש | רשימת חברים | קבוצות משתמשים | עיטורים | דירוגים | הצג הודעות מאז ביקורך האחרון
מועדים לשמחה לכל המדקדקים
עבור לעמוד 1, 2  הבא
 
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אבישי_ל
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Jan 04, 2006
הודעות: 4136
0.88 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 07/04/2012 ב-23:30:38    כותרת הודעה: מועדים לשמחה לכל המדקדקים תגובה עם ציטוט

לאחר שוודאי דקדקתם כהלכה לאכל 5 זיתים מצה בליל הסדר, רציתי לבקש שתואילו להסביר לי משהו שעבורכם הוא בסיסי, אבל אני לא נמנה על עדת המדקדים, ולכן הדבר אינו נהיר לי:

מתי כאשר יש אותיות בג"ד כפ"ת בראש מילה הן באות עם דגש, ומתי לא ?
לכאורה היה נראה לי שכאשר המילה שלפני כן מסתיימת בהברה פתוחה והיא מוטעמת במלעיל, אז לא יהיה דגש באותיות בג"ד כפת, אבל נראה שגם לזה יש יוצאים מן הכלל. בקיצור, מהו הכלל בעניין זה ?
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
כוכב-דוד
רב האתר
רב האתר



גיל:57
הצטרף בתאריך: Sep 23, 2008
הודעות: 2479
0.67 הודעות ליום
מיקום: ירושלים
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 08/04/2012 ב-11:05:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מועדים לשמחה אבישי_ !

כאשר המילה שלפני הבגדכפת מוטעמת בטעם מפסיק, יבא דגש קל.
כאשר המילה שלפני הבגדכפת מוטעמת במשרת, נחשבות שתי המילים למחוברות יחד - לענין הדגש הקל. כלומר, אם אין ממילא דגש חזק, אז לאחר שוא נח יבא דגש קל, ולאחר שוא נע או תנועה לא יבא. היוצא מן הכלל - דגש דחיק ואתי מרחוק, שאז בא דגש קל למרות שזה אחר תנועה וטעם משרת. הכללים לביאת דגש דחיק ואתי מרחוק כבר מסובכים מאוד, לשם כך נחוץ מומחה ברמת פטרוס.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אבישי_ל
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Jan 04, 2006
הודעות: 4136
0.88 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/04/2012 ב-09:10:56    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כוכב-דוד כתב/ה:
מועדים לשמחה אבישי_ !

כאשר המילה שלפני הבגדכפת מוטעמת בטעם מפסיק, יבא דגש קל.
כאשר המילה שלפני הבגדכפת מוטעמת במשרת, נחשבות שתי המילים למחוברות יחד - לענין הדגש הקל. כלומר, אם אין ממילא דגש חזק, אז לאחר שוא נח יבא דגש קל, ולאחר שוא נע או תנועה לא יבא. היוצא מן הכלל - דגש דחיק ואתי מרחוק, שאז בא דגש קל למרות שזה אחר תנועה וטעם משרת. הכללים לביאת דגש דחיק ואתי מרחוק כבר מסובכים מאוד, לשם כך נחוץ מומחה ברמת פטרוס.


תודה על התשובה.
האם "משרת" הוא "מהפך" ?
ומהו טעם מפסיק ?
והאם אין חשיבות לכך שהמילה הקודמת מסתיימת בהברה פתוחה ?
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
frt222
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Jul 29, 2008
הודעות: 2334
0.62 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/04/2012 ב-09:14:00    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בוקר טוב, מועדים לשמחה, חגים וזמנים לששון!

אני לא מכיר מקרוב את ההגדרות של: "דגש דחיק" ו "אתי מרחוק", אבל כן שמתי לב למשהו שכוכב דוד לא ציין.

אמר נכון כוכב דוד שהטעם משפיע על הדגש, אבל לא הטעם לבדו.

הדבר השני שקובע הוא האם האות האחרונה במילה שלפני ה"בגד-כפת" היא עיצור או אם קריאה. אם היא עיצור (וכמובן הטעם הוא מחבר/משרת, שכן אם הטעם מפסיק אז אין השפעה כלל), ברוב מוחלט של המקרים יישאר הדגש. אולם אם האות האחרונה היא "אם קריאה", או אז יתבטל הדגש של ה"בגד-כפת".

אני לא זוכר בוודאות, אבל נדמה לי שיש מקרים נדירים בהם גם אם אין את אחת מאותיות אהו"י בתפקיד אם קריאה, יש מקרים בהם אין דגש. כשאגיע שוב למקרה כזה, אם אכן קיים, אשתדל לעדכן.

58.gif
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
צדק
חזן
חזן




הצטרף בתאריך: Aug 29, 2011
הודעות: 162
0.06 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/04/2012 ב-10:15:00    כותרת הודעה: מועדים לשמחה לכל המדקדקים תגובה עם ציטוט

אבישי_ל כתב/ה:
לאחר שוודאי דקדקתם כהלכה לאכל 5 זיתים מצה בליל הסדר

אני הסתפקתי ב3 זיתים בגודל זית של"בני דרום". בערך חצי מצת מכונה לכל ליל הסדר.

אבל חוץ מהמצה, גם שתיתי ארבע כוסות אז אני לא ממש יכול לענות לשאלה שלך. שלך. 63.gif 63.gif 63.gif
מועדים לשמחה! 63.gif
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אבישי_ל
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Jan 04, 2006
הודעות: 4136
0.88 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/04/2012 ב-12:31:15    כותרת הודעה: Re: מועדים לשמחה לכל המדקדקים תגובה עם ציטוט

צדק כתב/ה:
אבישי_ל כתב/ה:
לאחר שוודאי דקדקתם כהלכה לאכל 5 זיתים מצה בליל הסדר

אני הסתפקתי ב3 זיתים בגודל זית של"בני דרום". בערך חצי מצת מכונה לכל ליל הסדר.

אבל חוץ מהמצה, גם שתיתי ארבע כוסות אז אני לא ממש יכול לענות לשאלה שלך. שלך. 63.gif 63.gif 63.gif
מועדים לשמחה! 63.gif


תלוי
אם שתית מיץ ענבים אז אתה יכול לענות לשאלתי
אם דקדקת לשתות יין, אינל יכול...
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
צדק
חזן
חזן




הצטרף בתאריך: Aug 29, 2011
הודעות: 162
0.06 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/04/2012 ב-13:22:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יין זה יין, לא סירופּ ענבים. אין שמחה אלא בבשר ויין, מועדים לשמחה!
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אבישי_ל
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Jan 04, 2006
הודעות: 4136
0.88 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/04/2012 ב-14:51:24    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ועדיין גדולי הפוסקים התירו להשתמש במיץ ענבים לארבע כוסות
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
כוכב-דוד
רב האתר
רב האתר



גיל:57
הצטרף בתאריך: Sep 23, 2008
הודעות: 2479
0.67 הודעות ליום
מיקום: ירושלים
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/04/2012 ב-21:29:45    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

frt222 כתב/ה:
בוקר טוב, מועדים לשמחה, חגים וזמנים לששון!

אני לא מכיר מקרוב את ההגדרות של: "דגש דחיק" ו "אתי מרחוק", אבל כן שמתי לב למשהו שכוכב דוד לא ציין.

אמר נכון כוכב דוד שהטעם משפיע על הדגש, אבל לא הטעם לבדו.

הדבר השני שקובע הוא האם האות האחרונה במילה שלפני ה"בגד-כפת" היא עיצור או אם קריאה. אם היא עיצור (וכמובן הטעם הוא מחבר/משרת, שכן אם הטעם מפסיק אז אין השפעה כלל), ברוב מוחלט של המקרים יישאר הדגש. אולם אם האות האחרונה היא "אם קריאה", או אז יתבטל הדגש של ה"בגד-כפת".

אני לא זוכר בוודאות, אבל נדמה לי שיש מקרים נדירים בהם גם אם אין את אחת מאותיות אהו"י בתפקיד אם קריאה, יש מקרים בהם אין דגש. כשאגיע שוב למקרה כזה, אם אכן קיים, אשתדל לעדכן.

58.gif

אתה בהחלט צודק, כמעט לגמרי, אבל כן כתבתי זאת.
כתבתי שאחר תנועה אין דגש.
ובאמת, לענין זה אין הבדל אם אותיות אהו"י כתובות בפועל, או רק כאילו כתובות - כמו למשל בפסוק: ויקחו אליך פרה - הפ' של פרה אינה דגושה.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
כוכב-דוד
רב האתר
רב האתר



גיל:57
הצטרף בתאריך: Sep 23, 2008
הודעות: 2479
0.67 הודעות ליום
מיקום: ירושלים
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/04/2012 ב-21:34:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אבישי_ל כתב/ה:
כוכב-דוד כתב/ה:
מועדים לשמחה אבישי_ !

כאשר המילה שלפני הבגדכפת מוטעמת בטעם מפסיק, יבא דגש קל.
כאשר המילה שלפני הבגדכפת מוטעמת במשרת, נחשבות שתי המילים למחוברות יחד - לענין הדגש הקל. כלומר, אם אין ממילא דגש חזק, אז לאחר שוא נח יבא דגש קל, ולאחר שוא נע או תנועה לא יבא. היוצא מן הכלל - דגש דחיק ואתי מרחוק, שאז בא דגש קל למרות שזה אחר תנועה וטעם משרת. הכללים לביאת דגש דחיק ואתי מרחוק כבר מסובכים מאוד, לשם כך נחוץ מומחה ברמת פטרוס.


תודה על התשובה.
האם "משרת" הוא "מהפך" ?
ומהו טעם מפסיק ?
והאם אין חשיבות לכך שהמילה הקודמת מסתיימת בהברה פתוחה ?

מהפך הוא משרת, ויש עוד משרתים - קדמא, מרכא, מונח, תלישא קטנה, דרגא, ירח בן יומו.

מפסיקים הם שאר הטעמים - סוף פסוק, אתנחתא, סגול, זקף גדול וקטן, טפחא, רביעי, פשטא, תביר, זרקא, פזר, תלישא גדולה, גרש, גרשיים, קרני פרה.

בהחלט יש חשיבות אם המילה הקודמת מסתיימת בהברה פתוחה. זה מה שכתבתי שיש בסוף המילה הקודמת תנועה - כלומר שאין עיצור הסוגר את ההברה והתנועה.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
כוכב-דוד
רב האתר
רב האתר



גיל:57
הצטרף בתאריך: Sep 23, 2008
הודעות: 2479
0.67 הודעות ליום
מיקום: ירושלים
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 09/04/2012 ב-21:37:28    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אבישי_ל כתב/ה:
ועדיין גדולי הפוסקים התירו להשתמש במיץ ענבים לארבע כוסות

אכן כשר לארבע כוסות, ועדיף שיהיה בהם גם אלכהול.
ויש גם הלכה שאין שמחה במועד בלא יין. ויין ישמח לבב אנוש, הוא בעיקר עם אלכהול.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
צדק
חזן
חזן




הצטרף בתאריך: Aug 29, 2011
הודעות: 162
0.06 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 10/04/2012 ב-21:24:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לענין הלכה, יוצאים יד"ח במיץ ענבים.
אבל חז"ל שתקנו שתית ארבע כוסות לא העלו על דעתם אפשרות לשתות "יין מגתו" בחודש האביב, הם דברו על יין שהתישן לפחות כמה חדשים טובים.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
כוכב-דוד
רב האתר
רב האתר



גיל:57
הצטרף בתאריך: Sep 23, 2008
הודעות: 2479
0.67 הודעות ליום
מיקום: ירושלים
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 11/04/2012 ב-01:26:40    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

צדק כתב/ה:
לענין הלכה, יוצאים יד"ח במיץ ענבים.
אבל חז"ל שתקנו שתית ארבע כוסות לא העלו על דעתם אפשרות לשתות "יין מגתו" בחודש האביב, הם דברו על יין שהתישן לפחות כמה חדשים טובים.

במסכת בבא בתרא דף צז ע"ב: "אמר רבא: סוחט אדם אשכול של ענבים ואומר עליו קידוש היום", והכוס הראשונה מארבע כוסות היא פשוט הקידוש, במיוחד משמע כך בדברי התוספות בערבי פסחים.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
frt222
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Jul 29, 2008
הודעות: 2334
0.62 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 12/04/2012 ב-00:00:25    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כוכב-דוד כתב/ה:
frt222 כתב/ה:
בוקר טוב, מועדים לשמחה, חגים וזמנים לששון!

אני לא מכיר מקרוב את ההגדרות של: "דגש דחיק" ו "אתי מרחוק", אבל כן שמתי לב למשהו שכוכב דוד לא ציין.

אמר נכון כוכב דוד שהטעם משפיע על הדגש, אבל לא הטעם לבדו.

הדבר השני שקובע הוא האם האות האחרונה במילה שלפני ה"בגד-כפת" היא עיצור או אם קריאה. אם היא עיצור (וכמובן הטעם הוא מחבר/משרת, שכן אם הטעם מפסיק אז אין השפעה כלל), ברוב מוחלט של המקרים יישאר הדגש. אולם אם האות האחרונה היא "אם קריאה", או אז יתבטל הדגש של ה"בגד-כפת".

אני לא זוכר בוודאות, אבל נדמה לי שיש מקרים נדירים בהם גם אם אין את אחת מאותיות אהו"י בתפקיד אם קריאה, יש מקרים בהם אין דגש. כשאגיע שוב למקרה כזה, אם אכן קיים, אשתדל לעדכן.

58.gif

אתה בהחלט צודק, כמעט לגמרי, אבל כן כתבתי זאת.
כתבתי שאחר תנועה אין דגש.
ובאמת, לענין זה אין הבדל אם אותיות אהו"י כתובות בפועל, או רק כאילו כתובות - כמו למשל בפסוק: ויקחו אליך פרה - הפ' של פרה אינה דגושה.


לזה התכוונתי כשכתבתי "לא זוכר בוודאות", הנקודה שם היא שיש הברה פתוחה בסוף מילה, יותר נכון לומר - תנועה ארוכה בסוף מילה, כזאת שלא "נסגרת" עם עיצור. כמו שכתבת - תנועה שנמשכת ונמשכת (עד שנגמר האוויר, או סתם עד שנמאס 58.gif ).

כל תנועה ארוכה הייתה יכולה "להיסגר" מבחינת האסתטיקה של הכתיבה עם ה' או א', אבל יש מקרים בהם אין צורך בכך כלל.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
כוכב-דוד
רב האתר
רב האתר



גיל:57
הצטרף בתאריך: Sep 23, 2008
הודעות: 2479
0.67 הודעות ליום
מיקום: ירושלים
עיטורים: 0
הודעהנשלח: 12/04/2012 ב-02:59:38    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כשמדברים על סגירת או אי סגירת ההברה - מדובר בקרי - בקריאה.
כתיבת האותיות ה' ו-א' או העדרן - זהו ענין של כתיב - שבכתיבה בלבד.

לענין כללי הלשון והדקדוק אין הבדל אם כתוב מִי כָמֹכָה (שמות טו, יא) -עם ה' בסוף. או שכתוב מִי כָמוֹךָ (דברים לג, כט; תהלים לה, י; עא, יט; פט, ט) ללא ה' בסוף.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
צדק
חזן
חזן




הצטרף בתאריך: Aug 29, 2011
הודעות: 162
0.06 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 12/04/2012 ב-11:35:21    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כוכב-דוד כתב/ה:
"אמר רבא: סוחט אדם אשכול של ענבים ואומר עליו קידוש היום", והכוס הראשונה מארבע כוסות היא פשוט הקידוש

אכן, אבל לשחוט אשכול ענבים אפשר (בזמנם) רק באב אלול וקצת תשרי, כך שבליל הסדר לא היה אפשרי לברך על יין שלא התישן כמה חדשים.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
יעקב.ב.
רב
רב




הצטרף בתאריך: Sep 05, 2011
הודעות: 474
0.18 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 15/04/2012 ב-11:49:23    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לענין היין מגיתו
יש פוסקים שסוברים שבד' כוסות צריך דוקא יין ישן ולא יין מגיתו משום חרות (פר"ח)
ויש המחמירים בזה בליל הסדר, אע"פ שבכל השנה כן מקדשים על יין מגיתו (וגם בכל השנה לכתחילה עדיף יין ישן, רמב"ם)

לענין הבגדכפ"ת, אכן, כאשר באה אחת מאותיות אהו"י לאחר הברה סגורה בסוף המילה, והיא באה רק משום שנמצאת בשורש, אינה מרפה בגדכפ"ת שאחריה, כגון במילה וַיַּרְא שהרי"ש בשוא נח, ואין כל תוספת באל"ף, אלא היא באה רק לחסרון האל"ף שבשרש – ראה.
ולכן בויקרא ט' כ"ד כתוב: וַיַּ֤רְא כָּל-הָעָם֙ בכ"ף דגושה.
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח דואל
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 15/04/2012 ב-20:49:30    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אבישי
אני מתנגד להפחדות.
איני חולק על מומחיותו של פטרוס,
אבל החריגים שבהם בגדכפת דגוש אחרי יהו"א אינם מסובכים.
דויד הביא את המפסיק,
הדחיק והאתי מרחיק בעלי חריגים פנימיים רבים.
אבל אינם קשים להגדרה.
כללית מדובר כאשר המילה לפני הבגדכפת (ובעצם כל האותיות הנדגשות כולל רי"ש לפעמים) מסתיימת בהברה פתוחה [מצוי יותר קמץ וסגול) והיא מלעיל, והבגדכפת בטעם (לפעמים גם בגעיא) או בשווא לפני טעם.
ובמקרה של דחיק הרי זה במילים מוקפות.
אם ננסה לתת כללים לחריגים נסתבך בסתירות
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
צדק
חזן
חזן




הצטרף בתאריך: Aug 29, 2011
הודעות: 162
0.06 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 15/04/2012 ב-22:54:10    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אליהו כתב/ה:
כללית מדובר כאשר המילה לפני הבגדכפת (ובעצם כל האותיות הנדגשות כולל רי"ש לפעמים)
רי"ש מקבלת דגש אתי מרחיק בכל הפעמים שהיא ראויה לכך (שמונה פעמים), זולתי שני מקומות בלבד - משלי פרק כ פסוק כב אַל תֹּאמַר אֲשַׁלְּמָה רָע משלי פרק כא פסוק י נֶפֶשׁ רָשָׁע אִוְּתָה רָע.
עוד כתב/ה:
מסתיימת בהברה פתוחה [מצוי יותר קמץ וסגול)

אך ורק בקמץ וסגול! (הדגש אחרי "מה" הוא דבר אחר, ואיננו "דחיק")
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
אליהו
אדמו"ר
אדמו




הצטרף בתאריך: Aug 24, 2006
הודעות: 2316
0.52 הודעות ליום

עיטורים: 0
הודעהנשלח: 16/04/2012 ב-16:30:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

צדק צדק תרדוף!
יש קומו צאו וקומו סעו
יש אפילו חלבמו סגרו עם דגש במקום ראוי לגעיא
כא"צ לא נשתמר אבל כך בכ"י.
אבל זה חריג יחיד כנראה
הדוגמאות של דגש ברי"ש בראש מילה רובן באתי מרחיק
הדוגמות שלך הן מדחיק שממנו יש שתי דוגמאות
חזור למעלה
לעמוד הראשי
צפה בכרטיס האישי של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך   ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    מפתח הפורומים -> טעמי המקרא ודקדוקי קריאה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עבור לעמוד 1, 2  הבא
עמוד 1 מתוך 2

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה
Website powered by

כל הזכויות שמורות ©
העמוד נוצר תוך: 0.122 שניות

:: phpib2 phpbb2 style by phpbb2.de :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::