הרצאה בכינוס המסורה השבוע

בספרי התורה הכתובים על קלף ומשמשים בבית הכנסת לא מופיעים סימני פיסוק ואף לא חלוקה לפסוקים (למעט ספרי התורה של העדה התימנית בהם מופיעים סימונים לסוף פסוק, אתנח וזרקא, בעזרת חריטה על גבי הקלף). המסורת העברית העבירה בעל-פה את סימני ההפסקות, ודבר זה הוביל לעתים לשינויי גרסאות, שבאו לידי ביטוי במחלוקת בגמרא קידושין ל,א ובנדרים לח,א אודות חלוקת הפסוק "וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל־מֹשֶׁה הִנֵּה אָנֹכִי בָּא אֵלֶיךָ בְּעַב הֶעָנָן בַּעֲבוּר יִשְׁמַע הָעָם בְּדַבְּרִי עִמָּךְ וְגַם־בְּךָ יַאֲמִינוּ לְעוֹלָם וַיַּגֵּד מֹשֶׁה אֶת־דִּבְרֵי הָעָם אֶל־יְהוָה" (שמות יט,ט) לשלושה חלקים. כך החל תהליך מסירת הניקוד והטעמים, המהווים סימני פיסוק, בהעברת המסורה. [מתוך ויקיפדיה]

הרצאה בכינוס המסורה השבוע

הודעהעל ידי ELIHU » 07 אוגוסט 2017, 18:09

נשאתי השבוע הרצאה על הרשימות המיוחדות [להגדרתי] שיש מהם כעשרים בתורה.
הרשימות האלה אינן מתחלקות בשיטות של פרלמן או של אפרת ליבוביץ, אלא אחרי כל איבר ברשימה יש טעמים הולכים ומתחזקים, לכאורה בלי כל סיבה.
דברתי פעם עליהן בכינוס שוחרי לשון הקודש, אך הוספתי לאחרונה פרטים והסברים לתופעה.
הנה המקשר:
www1.saad.org.il/elihu/lists.pdf

אשמח לתגובות כמובן
אליהוא
יישר כוח לכל משתתפי הפורום שהגיעו והשתתפו בכינוס המסורה [ה-27], שמסונף לכינוס העולמי של לימודי התנ"ך,
אף כי אין כל דמיון בין התכנים שלהם. וד"ל.
סמל אישי של המשתמש
ELIHU
 
הודעות: 193
הצטרף: 15 אפריל 2013, 10:53
מיקום: סעד

חזור אל טעמי המקרא ודקדוקי קריאה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron
האתר נבנה ע"י WP-Killer בניית אתרי וורדפרס וניהול תוכן