בספרי התורה הכתובים על קלף ומשמשים בבית הכנסת לא מופיעים סימני פיסוק ואף לא חלוקה לפסוקים (למעט ספרי התורה של העדה התימנית בהם מופיעים סימונים לסוף פסוק, אתנח וזרקא, בעזרת חריטה על גבי הקלף). המסורת העברית העבירה בעל-פה את סימני ההפסקות, ודבר זה הוביל לעתים לשינויי גרסאות, שבאו לידי ביטוי במחלוקת בגמרא קידושין ל,א ובנדרים לח,א אודות חלוקת הפסוק "וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל־מֹשֶׁה הִנֵּה אָנֹכִי בָּא אֵלֶיךָ בְּעַב הֶעָנָן בַּעֲבוּר יִשְׁמַע הָעָם בְּדַבְּרִי עִמָּךְ וְגַם־בְּךָ יַאֲמִינוּ לְעוֹלָם וַיַּגֵּד מֹשֶׁה אֶת־דִּבְרֵי הָעָם אֶל־יְהוָה" (שמות יט,ט) לשלושה חלקים. כך החל תהליך מסירת הניקוד והטעמים, המהווים סימני פיסוק, בהעברת המסורה. [מתוך ויקיפדיה]
על ידי כוכב-דוד » 23 אפריל 2018, 22:51
בפשטות אין הבדל, זה בלשון זכר וזה בלשון נקבה.
הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי, כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם (תהלים כה, ה).
-

כוכב-דוד
-
- הודעות: 833
- הצטרף: 07 אפריל 2013, 00:29
- מיקום: ירושלים
על ידי משכיל אל דל » 24 אפריל 2018, 20:10
זה משליך גם על הדגש (ב-ט') וכי למה?
-
משכיל אל דל
-
- הודעות: 3
- הצטרף: 19 מרץ 2018, 23:36
על ידי כוכב-דוד » 24 אפריל 2018, 20:50
כמעט תמיד חטאה אינו דגוש, וזה כמו חטא.
היוצא מהכלל הדגוש הוא בשמות לד, ז. (יש עוד ג' מקומות אך במשמעות שונה).
הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי, כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם (תהלים כה, ה).
-

כוכב-דוד
-
- הודעות: 833
- הצטרף: 07 אפריל 2013, 00:29
- מיקום: ירושלים
על ידי משכיל אל דל » 24 אפריל 2018, 22:33
תראה את רשימת ההטיות (אולי יש עוד)
- קבצים מצורפים
-

- חטאתך מקורות.PNG (27.36 KiB) נצפה 782 פעמים
-
משכיל אל דל
-
- הודעות: 3
- הצטרף: 19 מרץ 2018, 23:36
חזור אל טעמי המקרא ודקדוקי קריאה
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 4 אורחים